پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
روزنامه‌نگار مصری با تاکید بر اینکه عربستان، مذهب اهل تسنن را با افکار وهابی و تروریستی آلوده کرده است، گفت: تشکیل ائتلاف ایران-مصر-سوریه و عراق راه حل مبارزه با تروریسم در منطقه عربی است.

شعارسال: «شقیق الطاهر»، نویسنده و سردبیر روزنامه افوگاتو مصر در گفت‌وگو با خبرنگار در قاهره با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه همواره دستخوش بحران‌های متعدد بوده است،گفت:ملت‌های منطقه نباید خود را قربانی توطئه‌های استکبار جهانی بدانند، بلکه برای ناکام گذاشتن این توطئه‌ها تلاش کنند.

وی افزود: برای مثال کشور چین هم در معرض توطئه‌های آمریکا برای تضعیف و توقف رشد و نمو اقتصادی خود بوده است اما آیا این توطئه‌‍ها موفق بوده است طبیعتا اخیر به این دلیل که چین از 2 دهه پیش بالاترین میانگین رشد اقتصادی در جهان را به نام خود ثبت کرده است، کما اینکه میانگین رشد تجاری آن از آمریکا هم فراتر رفته و به اولین قدرت اقتصادی جهان مبدل شده است.

الطاهر گفت: بنابراین تلاش و دستیابی به موفقیت در سایه توطئه‌های مستکبران امری ممکن است اما توجیه شکست‌ها با بزرگنمایی درباره توطئه‌ها، ترفند انسانی ناتوان برای اعتراف نکردن به وجود اشکالی در مواجهه با بحران‌های داخلی و خارجی است.

روزنامه نگار مصری کشورهای توطئه‌گر علیه منطقه را آمریکا و اسرائیل به عنوان دست پرورده آن دانست و گفت: ما کشورهای منطقه باید شیوه‌های جدیدی برای مقابله با توطئه‌ها و رشد ملت‌های منطقه بکارگیریم تا به پیشرفت، تمدن و رفع شکاف علمی و فناوری بین کشورهای منطقه با جهان دست یابیم.

وی نهادینه شدن ارزش‌های دموکراسی و آزادی در برخی کشورها و مقابله با درگیری‌های هزار و چهارصد ساله قومی-مذهبی را یکی از گام‌های مطمئن برای پیشرفت منطقه خواند و گفت: باید به آینده بنگریم و گذشته را رها کنیم، باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه به دیگران صرف نظر از عقاید سیاسی و مذهبی آنها احترام بگذارند و اینکه به دنبال انتقام گیری نباشند.

روزنامه نگار مصری گفت: هنگامی که از یکی از ژاپنی‌ها پرسیده شد چرا وقتی آمریکایی‌ها 2 بمب هسته‌ای به روی شهروندان شما ریختند در پی انتقام برنیامدید، جواب دادند، این اتفاق در نتیجه یک سوء تفاهم و اختلاف بین اجداد و نیاکان ما روی داد و تمام شد، بنابراین ما هم نباید در همان مسیر در پیش بگیریم.

وی افزود: بنابراین نخستین گام برای پیشرفت خلاصی یافتن کامل از تفکر اختلاف مذهبی بین سنی و شیعه و پایان دادن به درگیری های طائفه ای مذهبی است و این امر با جنگ اتفاق نخواهد افتاد بلکه با انقلاب فرهنگی و بالا رفتن درجه شعور و آگاهی ملت ها و تغییر باورهای آنها صورت خواهد گرفت.

الطاهر گفت: در واقع امر باید گفت مذهبی شیعی به رغم همه حملاتی که علیه آن صورت می‌گیرد خالی از افکار تکفیری و تروریستی است در حالی که افکار مذهب سنی با وهابیت و تروریسم در هم آمیخته شده و عربستان رهبری این جریان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بنابراین باید افکار دانشمندان شیعه بزرگ همچون دکتر «علی شریعتی» برای مقابله با افکار تیره و تاریک محمد بن عبدالوهاب که دنیا را به نابودی کشانده توسعه داده شود.

روزنامه نگار مصری گفت: مقابله با افکار تروریستی که بسیار نابود کننده‌تر از سلاح های کشتار جمعی است نیاز به ائتلافی قدرتمند بین کشورهای متمدن منطقه و به طور مشخص ایران، مصر، سوریه و عراق دارد .

الطاهر تاکید کرد: این کشورهای چهارگانه با تمدن چند هزار ساله خود می توانند به راحتی با همکاری یکدیگر با جریان تاریک تروریسم در منطقه مقابله کنند.

وی افزود: تشکیل ائتلاف مذکور بخصوص که ایران و مصر در آن حضور داشته باشند می توانند به ازسرگیری روابط دیپلماتیک و فعال سازی همکاری فرهنگی و اقتصادی فیمابین این دو کشور متمدن و دارای نیروی قدرتمند بشری منجر شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8فروردین1395: کدخبر: 13950108000199: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین