پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
استاندار مرکزی گفت: رایزنی های لازم با وزارت امور خارجه کشور برای استقرار کنسولگری عراق در اراک انجام شد.
شعار سال: استاندار مرکزی گفت: رایزنی های لازم با وزارت امور خارجه کشور برای استقرار کنسولگری عراق در اراک انجام شد.

سید علی آقازاده در نشست کارگروه توسعه فرودگاه اراک در محل استانداری این استان، افزود: راه اندازی پروازهای عتبات عالیات در گرو استقرار کنسولگری عراق در این شهر است که رایزنی های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لیست درخواستی سازمان حج و زیارت استان مرکزی برای پرواز به عتبات عالیات 120 نفره است که این امر برای شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در صورتی که کاروان های سازمان حج و زیارت استان برای سفر به عتبات عالیات به 160 نفر افزایش یابد، استانداری مرکزی برای یک ماه هزینه تعداد صندلی های خالی هواپیما را تامین می کند.

وی در ادامه سخنان خود مسیر دسترسی به فرودگاه اراک را نامناسب عنوان کرد و گفت: ساماندهی حاشیه جاده و ایجاد فضای سبز در این منطقه نقش مهمی در توسعه این فرودگاه دارد.

آقازاده اضافه کرد: راه دسترسی فرودگاه اراک از کمربندی شمالی کمتر از 9 کیلومتر است و می توان با مشارکت دستگاه های مسئول در مدت زمانی کوتاه نسبت به ایجاد فضای سبز و ساماندهی کلی این مسیر اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه خانه فاضلاب اراک در این محدود واقع شده می توان از پساب این مرکز برای آبیاری فضای سبز حاشیه جاده فرودگاه استفاده کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: اداره کل راه شهر سازی استان و شهرداری اراک به عنوان متولیان اصلی این طرح هستند که باید کار را آغاز کرده و استانداری نیز با تمام ظرفیت خود دستگاه های مسئول را در اجرای این طرح پشتیبانی می کند.

وی افزود: ایجاد پیاده راه، پارک جنگلی، ایجا فضای سبز، راه اندازی مراکز خرید، ایجاد پیست موتور کراس و موتور سیکلت از دیگر مواردی است که می توان در حاشیه جاده اراک - فرودگاه برنامه ریزی کرد.

آقازاده گفت: لایحه این طرح از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر اراک تقدیم شده و در صورتی که اعضای شورا این طرح را تصویب نکنند استانداری مرکزی با مشارکت بخش خصوصی این مهم را عملیاتی می کند.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی و معاونت هماهنگی امور عمرانی باید نسبت به طراحی ساماندهی جاده اراک - فرودگاه اقدام کرده و شهرداری و شوای اسلامی شهر اراک نیز باید تا یک ماه نظر نهایی خود را نسبت به مشارکت در این طرح اعلام کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: اکنون50 هکتار زمین دولتی برای ایجاد فضای سبز و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دیگر در محدوده جاده اراک - فرودگاه وجود دارد که مشاور طرح وظیفه دارد زمین های دیگر دستگاه های دولتی را مشخص و به استانداری اعلام کند.

وی افزود: شمال فرودگاه اراک نیز به شهرک صنعتی خیرآباد این شهر منتهی می شود که می توان با مشارکت واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک نسبت به ایجاد یک مسیر دسترسی در این محدوده اقدام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1397، کدخبر: 713066 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
انیدوارم که عراق همین روابط حسنه خودش رو با مان حفظ کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین