پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
استاندار مرکزی با بیان اینکه تردد در جاده‌های استان مرکزی ۱۳ درصد رشد داشت گفت: ۱۵ میلیون تردد در طول طرح نوروزی در استان مرکزی ثبت شد.

شعارسال: استاندار مرکزی با بیان اینکه تردد در جاده‌های استان مرکزی ۱۳ درصد رشد داشت گفت: ۱۵ میلیون تردد در طول طرح نوروزی در استان مرکزی ثبت شد.

سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در بازدید از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اتفاق هیئت همراه اظهار داشت: از همه فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل که بیش از 45 روز مانده به نوروز کار ویژه خود در جاده‌ها را آعاز کرده بودند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه سال نسبتا خوبی را شروع کرده‌ایم و با توجه به افزایش حجم مسافران و خودروها، امروز که در پایان طرح نوروزی هستیم و می‌شود کارنامه این طرح را در کشور و استان ارزیابی کرد، سال خوبی را داشتیم، هرچند افزایش قابل توجه سفر هم از لحاظ تعداد مسافر و هم تعداد خودروها را شاهد بودیم، میزان خسارت‌ها، حوادث و تلفات نسبت به سال گذشته حداقل در استان مرکزی بسیار کمتر بوده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: البته این میزان می‌تواند کمتر هم باشد یعنی با انجام یک سری اقدامات ایمنی و همکاری بهتر سایر دستگاه‌ها به طور حتم می‌تواند خیلی بهتر باشد و امیدواریم هر سال کا جلو می‌رویم، با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، به رغم افزایش سفرها شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم که روند کار هم همین را نشان می‌دهد.

آقازاده بیان کرد: بنابراین از همه فعالان این حوزه که صادقانه و پرتلاش ارائه خدمت داشتند کمال تشکر را داریم.

وی ادامه داد: شبکه راه‌های هر کشوری شریان‌های حیاتی برای اقتصاد و پویایی حیات در آن کشور هستند، در کشور ما هم به همین شکل است و این افتخار نصیب شما شده که از این شبکه نگهداریو آن را مدیریت کنید و همان طور که وظیفه همه ما است که در راستای ایمن‌سازی و تقویت این شبکه به گونه‌ای عمل کنید که حوادث کمتر و روان بودن ترددها را شاهد باشیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: به همین منظور برای انجام این وظیفه نیازمند امکانات، تجهیزات و اعتبارات هستیم، در کشور ما نیز شبکه خوب و فعالی از راه‌ها داریم که 6 هزار و 200 کیلومتر آن در استان مرکزی قرار دارد، هرچند نسبت به استان‌های بزرگی مانند خوزستان و فارس شبکه راه کمتری داریم اما تعداد رفت و آمد و تردد آن در برخی از ایام سال کمتر از آنها نیست که این امر بیانگر اهمیت کار ما و شما است که بتوانیم از این شبکه نهایت مراقبت و حفاظت را داشته باشیم.

آقازاده اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را داشته باشیم تا چابک‌تر و چالاک‌تر شود، خدماتی که در بحث ترافیک ارائه می‌شود روان‌تر شود، اگر این اتفاق بیفتد یعنی توانسته‌ایم که به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهیم.

وی افزود: بالاخره همه شما می‌دانید که در ارتباط مشکلات اعتباری، کشور یک مقدار محدودیت دارد و هنر شما این است که به رغم کمبودها، نبودن تجهیزات کافی و نیروی انسانی بتوانیم به بهترین شکل ممکن خدمات را ارائه کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی و به ویژه در نوروز امسال این اتفاق افتاد، بنده در زمستان 96 در دیدارهایی که با دوستان راهداری داشتم مشاهده کردم که از زمان بسیار زیادی قبل از شروع سال جدید کار ایمن‌سازی و آماده‌سازی جاده‌ها را انجام می‌دادند.

آقازاده بیان کرد: با برخی از عواقب و سوءنظرها از جمله سرقت تابلوها، شبکه‌های روشنایی در جاده‌ها مواجه هستیم که با تلاشی که فعالان این حوزه داشتند برطرف شد و در ایام قبل از نوروز تلاش‌های بسیاری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: نکته مهمی که مورد تاکید است اینکه ما در طول سال همیشه باید این خدمات را داشته باشیم البته در برخی ایام سال مانند تابستان، نوروز و روزهایی که چند روز تعطیلی است برای شما ویژه بوده اما در طول سال باید این خدمات را انجام داد که کار سخت و طاقت‌فرسایی است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در این شرایطی که با وجود مشکلات داریم خوشبختانه شما توانستید خدمات خوبی را ارائه دهید که جای تقدیر و تشکر دارد.

آقازاده با اشاره به تلفات گفت: بخشی از تلفات بنابر آمارها و یا حوادث جاده‌ای ناشی از عدم رعایت خود رانندگان است یعنی می‌توان گفت که 80 درصد حوادث و تلفات به عدم رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: پاره‌ای هم به نواقص جاده‌های ما، عدم نصب علائم، قوس جاده و انحراف جاده و غیره برمی‌گردد، ما اگر سال 97 تلاش خود را بر این قرار دهیم و قسمتی که مربوط به ما می‌شود را انجام دهیم کار بسیار ارزشمندی است.

استاندار مرکزی افزود: بسیاری از این نقاط شناسایی شده‌اند که نیازمند اعتبار زیادی هم نیست، یعنی احداث یک جاده شاید امروز کیلومتری 10 میلیارد تومان یا کمتر یا بیشتر هزینه داشته باشد، اما واقعا با 5 میلیارد تومان یا کمتر یا بیشتر می‌شود تعداد زیادی از نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنیم که اگر یک حادثه، یک تلفات یا مجروح ما کمتر شود بسیار ارزشمند بوده که خدمت بزرگی به مردم و خانواده‌ها است.

آقازاده تصریح کرد: امروز در بحث مصدومان رانندگی علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به خانواده‌ها، هزینه سنگینی هم به اقتصاد کشور وارد می‌شود، زیرا افرادی که دچار جراحت یا مشکلات می‌شوند همه خسارت‌های بزرگ ملی است که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن خانواده سبب آسیب رساندن به کشور هم می‌شود.

وی بیان کرد: جلسات مربوطه باید در ابتدای سال 97 برگزار شود و نقاط حادثه‌خیز، نقاطی که مهم است و تجربه ثابت کرده که بیشترین حوادث در آن نقاط اتفاق می‌افتد را مورد توجه قرار دهیم و اعتباری را برای آنها در نظر بگیریم تا این نقاط اصلاح شود، برخی نقاط روشنایی لازم را دارد، برخی نصب علائم و غیره که باید برطرف شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی از نقاط را داریم که امسال در برنامه قرار دارند که اگر اصلاح شوند به طور قطع حوادث ما کاهش پیدا می‌کند به‌ویژه در ایامی مانند نوروز و تابستان و دیگر ایامی که پرتردد است.

* امسال جاده اراک به فراهان تکمیل می‌شود

آقازاده عنوان کرد: امسال جاده اراک به فراهان تکمیل شده و به طور کامل دوبانده می‌شود، روشنایی هم انجام می‌شود، یعنی همان کاری که در سلفچگان به اراک در دست اقدام است، در برنامه عمرانی استانداری داریم و با اولویت اینکه در 6 ماهه نخست سال بتوانیم دوبانده بودن این جاده خطرناک و پرتردد را انجام دهیم زیرا آبروی استان است.

وی افزود: در بخش دیگری از شریان‌های جاده‌ای در استان، جاده قدیم زرندیه به ساوه را داریم که به سبب استقرار صنایع و واحدهای تولیدی در آنجا بسیار پرخطر و پرتردد است و تا تهران و مرز تهران در پرندک دو طرفه است اما از محلی که به سمت استان ما می‌آید متاسفانه این مشکلات وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: محور دیگر ما شازند به ازنا که در سفر رئیس جمهور در سال 95 اعتباری برای آن در نظر گرفته شد اما متاسفانه به سبب مشکلاتی که سازمان برنامه و بودجه داشت سال گذشته نتوانستیم همه این اعتبار را دریافت کنیم، این قول را داده‌اند که با اعتباری که تخصیص داده می‌شود بخش عمده‌ای از دوبانده کردن محور شازند به ازنا را هم امسال با سرعت بیشتری نسبت به سال 96 داشته باشیم.

آقازاده بیان کرد: 5 تا 6 کیلومتر از محور زالیان در قسمت جنوب استان آماده است که اگر یک سری تمهیدات اندیشیده شود می‌توان محور توره به زالیان را که بسیار پرتردد است بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: راهداری هم نقاط حادثه‌خیز را اولویت‌بندی کند تا با اعتباری که در این زمینه گذاشته می‌شود بتوانیم نقاط پرحادثه در راه‌های استان را کاهش دهیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: کار بزرگ دیگری که امسال انجام می‌شود، احداث آزاد راه قم به شازند است که قطعه‌ای از مسیر تهران به جنوب و نرسیده به سلفچگان که در حدود قم جدا شده و تقاطعی در جاده سلفچگان به ساوه دارد ودر نهایت به جنوب ختم می‌شود و به طول حدود 110 کیلومتر یا بیشتر در استان مرکزی واقع شده که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و یکی از کارهای بزرگ عمرانی است که اگر اتفاق بیفتد بسیاری از ترددهای عبوری از استان روان‌تر از دوره قبل می‌شود و امیدواریم بعد این تلاش‌ها سال خوبی را نسبت به گذشته داشته باشیم که آمارها هم این را نشان می‌‌دهد.

آقازاده اضافه کرد: خوشبختانه با وجود افزایش تردد که بیش از 15 میلیون تردد در طول طرح نوروزی امسال بود نسبت به سال گذشته که حدود 13 میلیون تردد بود رشد 13 درصدی را داشتیم درحالی که در تعداد حوادث و تلفات کاهش داشتیم و این امر نشان از تلاش خوب مجموعه ستاد خدمات سفر نوروزی دارد و از همه مهم‌تر همکاری خود مردم که ناشی از بالا رفتن فرهنگ رانندگی‌ در کشور است.

وی افزود: تغییر نکردن سرعت متوسط، افزایش ترددها و کاهش تلفات و حوادث همه بیانگر تعامل خوب مردم و مسئولان است که باید آن را به فال نیک گرفت، اینها همه می تواند هدف ما باشد به شرط آن که با برنامه پیش برویم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: باید از همین الان برای نوروز 98 برنامه‌ریزی کرد و هدف خود را به طور مشخص و روشن تعیین کنیم و آن را در طول سال طبق برنامه پیش ببریم.

آقازاده بیان کرد: اعضای راهداری بخشی از ستاد خدمات سفر بودند که وظایف خود را به نحو شایسته انجام دادند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که باید مورد توجه باشد این است که ورود کامیون‌های سنگین به شهر اراک را کاهش دهیم، بنابراین باید یک توقف‌گاه قبل از اراک احداث کنیم که یکی از برنامه‌های سال 97 است و اگر اتفاق بیفتد به طور حتم می‌تواند در کاهش آلودگی هوا، حوادث درون‌شهری و هم زیباسازی می‌تواند موثر باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397، کدخبر: 1694239، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
این میزان تردد در ان استان نشون دهنده اینه که میشه به رونق هرچه بیشتر گردشگری در این استان امید داشت
ا.ف75
ناشناس
Norway
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا این همه تردد در نوروز نشون دهنده اینه که این استان میتونه رونق گردشگری رو به خودش ببینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین