پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۲۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
رویترز به نقل از منابع بازرگانی بین‌المللی گزارش داد ایران ۶۰ هزار تن شکر خام برزیلی خریداری کرده و به خریدی که اوایل ماه جاری داشت؛ افزوده است.

شعار سال: منابع بازرگانی اظهار کردند، شرکت بازرگانی دولتی ایران اوایل هفته از یک شرکت بازرگانی بین المللی یک محموله شکر خام خریداری کرد.

به گفته یک منبع بازرگانی ارشد، این محموله برای تحویل فوری به قیمت ۴۶۶ دلار در هر تن شامل هزینه و حمل بار تمام شد. ایران اوایل ماه میلادی جاری محموله جداگانه ای از شکر خام برزیلی به میزان ۶۰ هزار تن برای تحویل بین ۱۵ ژوییه تا ۱۵ اوت خریداری کرده بود.

یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفت: به نظر می رسد شرکت بازرگانی دولتی ایران در مزایده اخیر پول بیشتری برای این محموله پرداخت کرده است.

منابع بازرگانی ماه گذشته اظهار کرده بودند ایران در مجموعه معاملات حداقل ۲۵۰ هزار تن شکر خام برزیلی برای تحویل در ماه مه و ژوئن خریداری کرده است و خریداران عمدتا واردکنندگان خصوصی بوده اند.

تحریم های بین المللی علیه ایران از جمله محدودیت های بانکی در راستای اجرایی شدن برجام در ژانویه برداشته شدند. اگر چه تجارت مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه هرگز برای ایران محدود نشد، اما مشکلات مالی برای پرداخت پول مبادلات بازرگانی و همچنین ذخیره سازی کالاها از جمله شکر، سال گذشته فعالیت خرید را کمتر کرد.

به گفته منابع بازرگانی، خریداران ایرانی آخرین بار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ شکر خریداری کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 1 مرداد 95، کد مطلب: 95050100254، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین