پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
هیأت دولت طی حکمی رسما ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های قصرشیرین و اسلام آبادغرب را ابلاغ کرد و با این ابلاغ پرونده تبدیل شدن قصرشیرین به منطقه آزاد بسته شد.

شعار سال: طی ابلاغیه هیئت دولت قصرشیرین هم جزو مناطق ویژه اقتصادی قرار گرفت و دست مرزنشینان غربی برای رسیدن به آرزوی دیرینه شان برای پیوستن به جمع مناطق آزاد کشور کوتاه ماند.

منطقه قصرشیرین به دلیل نزدیکی به مرز خسروی و پرویزخان و فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نظر در این منطقه می‌توانست با تبدیل به منطقه آزاد تجاری یک پل ارتباطی با بخش میانی کشور عراق باشد و در ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری قشر عظیمی از مردم شهرستان‌های مرزی تاثیرگذار باشد که نشد.

گفتنی است بحث ایجاد هفت منطقه جاسک، بوشهر، مهران، بانه و مریوان، اردبیل، اینچه برون و زابل از پیش به عنوان مناطق آزاد جدید به مجلس پیشنهاد شده بود که در مطالعات بعدی منطقه آزاد قصر شیرین به این هفت منطقه پیشنهادی اضافه شد، اما قصرشیرین از لیست خط خورد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به همراه اسلام آبادغرب از سوی هیئت دولت معرفی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 15 خرداد 97، کد مطلب: 861956، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین