پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۴۵۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
براساس ابلاغیه گمرک واردات پوشاک از مناطق آزاد برای سه ماهه اول امسال علی الحساب معادل33 میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین شده است که جمع آن در یک سال رقمی بالغ بر 134 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد بود.
شعارسال: سهمیه علی‌الحساب واردات پوشاک از مناطق آزاد برای سه ماهه اول سال جاری تعیین شد.

علی معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای به گمرکات همجوار با مناطق آزاد تجاری، صنعتی اعلام کرد سهمیه‌ای علی‌الحساب معادل 10 میلیون دلار که 10 درصد آن پوشاک (البسه، کیف، کفش، کمربند) بوده باشد، برای سه‌ماهه اول سال جاری برای هریک از مناطق آزاد تعیین می‌شود.

مقتضی است دستور فرمایند با رعایت مقررات اقدام لازم معمول کنند.




در حال حاض 8 منطقه آزاد تجاری در کشور داریم که اگر هر کدام 10 درصد یعنی یک میلیون دلار با ارز 4200 تومانی بتوانند واردات پوشاک داشته باشند در مجموع برای سه ماه امکان ورود33 میلیارد و 600 میلیون تومان پوشاک از این مناطق وجود دارد و در سال رقمی بالغ بر 134میلیارد و 400 میلیون تومان می شود.

این در حالی است که با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سال حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی و رویکرد اشتغال زایی دولت برقراری چنین امکانی علی الظاهر همخوانی با سیاست‌های یاد شده ندارد.

نکته دیگر شیوه نظارت و مکانیزم‌های کنترلی بر رویه‌های مسافری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که همچنان از نواقص و ضعف‌هایی برخوردار است که به طور دقیق نمی توان مطمئن شد بیشتر از رقم یاد شده پوشاک به داخل نیامده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 97، کدخبر:  13970206000599،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
ایران یکی از کشور های پیشگام در صنعت نساجی است منتهی تولیدات کشور هایی مانند ترکیه اقتصاد ایران را نابود میکند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
این ضرریه که مناطق ازاد داره به اثقتصاد و ملت این مرز و بوم اسیب میزنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
خیلی خوشحال شدم مثل اینکه دیگه آقایون تنها شعار نمیدن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین