پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برداشت‌های زیاده خواهانه بالادست در چهارمحال و بختیاری ادامه پیدا کند، اصفهان تنها تا مرداد آب خواهد داشت.

شعارسال:نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برداشت‌های زیاده خواهانه بالادست در چهارمحال و بختیاری ادامه پیدا کند، اصفهان تنها تا مرداد آب خواهد داشت.

حیدرعلی عابدی اظهار کرد: با اینکه از دریچه سد حدود 20 میلیون متر مکعب آب در روز رها می‌شود، تنها 7 میلیون متر مکعب به اصفهان می‌رسد و این در حالی است که نیاز اصفهان 14 میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: همه این آب در مسیر و در استان چهارمحال و بختیاری گم می‌شود. این آب را با پمپ‌های متعدد به کوه‌ها می‌برند و درخت‌های میوه را آبیاری می‌کنند که در شرایط بحرانی موجود بر اساس مصوبات شورای کارگروه ملی سازگاری با کم آبی باید تنها یک بار در ماه، تنها به منظور جلوگیری از خشکیدن درختان آبیاری شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید منطقه بالا دست به پنج بخش تقسیم می‌شد، گفت: بر اساس مصوبات باید هر بخش دو روز آب داشته باشد و چهار بخش دیگر با قطع برق، پمپ‌های آب از مدار خارج شده تا برداشتی نداشته باشند.

عابدی تاکید کرد: همه مصوباتی که به حل بحران کمک می‌کند در استان اصفهان با پیگیری مسئولین استانی به خوبی در حال اجرا است و برق موتورهای پمپاژ آب در فواصل مشخصی قطع می‌شود.

بی آبی اصفهان ناشی از تعلل چهارمحال و بختیاری است

وی ادامه داد: علت اصلی بحران آب شرب اصفهان تعلل وزارت کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری است که نسبت به مشکلات اصفهان بی تفاوت هستند. استاندار چهارمحال و بختیاری وظیفه اعزام نیروی ویژه برای جلوگیری از زیاده خواهی و برداشت بیش از اندازه آب را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در حال حا ضر نه تنها ملاک قبلی برداشت آب در چهارمحال و بختیاری رعایت نمی‌شود بلکه با شدت بیشتری با پمپ‌هایشان همه آب زاینده رود را بالا می‌کشند و به سمت باغ‌ها پمپ می‌کنند. برداشت بالادست در تمام سال 40 میلیون متر مربع است اما اگر امکان محاسبه وجود داشته باشد قطعا برداشت از این مقدار بسیار بیشتر است.

عابدی تصریح کرد: اگر وزارت کشور و استانداری چهارمحال و بختیاری زیر بار مسئولیت نروند نه تنها امروز اصفهان با مشکلات کم آبی رو به رو است، بلکه با ادامه این روند تا 2 ماه آینده سد خالی می‌شود و از مرداد ماه هیچ آبی برای اصفهان باقی نخواهند ماند.

وی افزود: دیروز با همه نمایندگان اصفهان جلسه‌ای داشتیم و به همه مسئولین کشور مشکلات بحرانی آب شرب اصفهان را اطلاع داده‌ایم. تنها نتوانستیم با وزیر کشور ارتباط برقرار کنیم و از طریق مدیر کل ایشان پیغام فرستادیم.

معاون امنیتی وزیر کشور وارد شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: باید معاون امنیتی وزیر کشور در استانداری چهارمحال و بختیاری مستقر شده و مصوبات را عملی کند. متاسفانه اهمیتی برای این مشکلات قائل نیستند. نامه‌ای به رییس جمهور خواهیم نوشت و همه این مسائل را شرح خواهیم داد.

مسئولین استانی هیچ تقصیری ندارند

عابدی گفت: باید به مردم عرض کنم مسئولین استانی در بی آبی‌های اصفهان هیچ کدام تقصیری ندارند و آنچه اتفاق می‌افتد مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است. باغداران آنها به حق اصفهان تجاوز کرده‌‌اند و باید مشکل را در چهارمحال و بختیاری حل کنیم. طبق قانون باید استاندار چهارمحال بختیاری شورای تامین استان تشکیل دهد و از آن طریق نیروهای ویژه‌ای به محل بفرستد.

با یزد مشکلی نداریم

وی تاکید کرد: انتقال آب به یزد کاهش پیدا کرده است و با یزد مشکلی نداریم. در حال حاضر هشت و نیم میلیون متر مکعب که به بابا شیخ‌علی می‌رسد، آنجا تصفیه‌خانه اصفهان 7.5 میلیون و یزد تنها یک میلیون متر مکعب سهم دارد. یزد از 70 میلیون متر مکعب سهم در سال حدود 40 میلیون برداشت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزارت نیرو نیز دستورات لازم را صادر کرده است و در این زمینه نقدی به وزارت نیرو نیز وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آخرین خبر، تاریخ انتشار17خرداد97، کدخبر: 4311974، www.akharinkhabar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
یادش به خیر یه زمانی زایده رود واقعا دارای اب بود و مردم از این اب استفاده میکردن
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
خوب باید سیستم مدون با حق ابه های مشخص تعریف بشه تا بتونیم به خوبی این مسیله و حق مردم عزیز اصفهان مورد تحقق قرار بگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین