پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی اصفهان گفت: افزایش بارش‌ها در سال‌های آینده در مناطقی از استان روی می‌دهند که جزو منابع آبی اصفهان نیستند و تاثیری بر افزایش این منابع آبی ندارند.

شعار سال: نوید حاج‌بابایی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری فصلی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای رتبه ۱۳ کم بارشی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: بارش‌ها در استان اصفهان در بلند مدت به منفی ۱۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی، شرق و شمال استان اصفهان افزایش بارش‌ها در سال‌های آینده تداوم خواهد داشت، ابراز داشت: اما این بارش‌ها در مناطقی روی می‌دهند که منابع آبی استان نیستند و به گونه‌ای تاثیری از افزایش منابع آبی استان ندارند.

بارش سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشت

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان میانگین وزنی بارش در سال زراعی ۹۶-۹۵ را ۱۳۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به بلند مدت ۱۸ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال زراعی ۹۵-۹۴ با رشد ۲۱ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه کوهرنگ به عنوان یکی از منابع تامین کننده آب اصفهان دارای یک هزار و ۳۵۲ میلیمتر بارش بوده است، تصریح کرد: این میزان بارش نسبت به بارش فصل زراعی سال گذشته وضعیت بهتری را داشته است و این در حالی است که نسبت به بلند مدت با کاهش ۲۷ درصدی روبرو بوده‌ایم.

حاج‌بابایی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های گلپایگان، چادگان، داران و خوانسار با افزایش بارش روبرو بودیم، اضافه کرد: البته بارش‌ها به لحاظ مکانی نیز در این مناطق مناسب نبوده و می‌توان گفت بیشتر بارش‌ها هدر رفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته با کاهش ۱۲۰ میلیمتری بارش در استان اصفهان در سال زراعی روبرو بوده‌ایم، اضافه کرد: این بازه زمانی از سال ۹۳ تاکنون ارزیابی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان نیز گفت: دمای هوای استان در مرداد ماه نسبت به بلند مدت تغییر محسوسی را نداشته اما میانگین دمای هوا در شهریور ماه امسال با کاهش روبرو بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 مهر 96، کد مطلب: 4118085:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین