پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
سخنگوی دولت گفت: احياى دوباره كارت سوخت به معنى دو نرخى شدن قيمت بنزين نيست و بيشتر به خاطر كارهاى عملياتى و اجرايى استفاده خواهد شد.
شعارسال: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: فصل مشترکی بین همه ادیان و ملت‌ها از برداشت ظلم به مردم فلسطین ایجاد شده است. با این نمادهای انسان دوستی که در روز قدس مشخص شد امید داریم جامعه بشری و انسانی روزهای بهتری داشته باشد و ابرهای سیاه از خورشید درخشان حقیقت دور شوند و شاهد عدالت باشیم.

حقوق همه شاغلین و بازنشستگان تا قبل از عيد فطر پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه دولت خود را برای عید فطر آماده کرده است که بهترین تبریک دولت به ملت، پرداخت بخشی از معوقات است. گفت: با توجه به نزدیک بودن به عید بزرگ مسلمین و عید فطر تمهیداتی اندیشیده شده است بین سازمان برنامه و بودجه و خزانه تا اینکه قبل از عید فطر همه حقوق شاغلین و هم بازنشستگان و یارانه ها را پرداخت کنیم. رقم سنگینی خواهد بود اما تاکید رئیس جمهوری بسیج امکانات برای این بود که قبل از عید فطر همه حقوق و درصد افزایشی که صورت گرفته را برای شاغلین و بازنشستگان پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: افزایش حقوق شاغلین در دو ماه قبل به دلیل اینکه نیاز به استفساریه از مجلس بود به تاخیر افتاد در حال حاضر به دستگاه ها پرداخت شده است و انتظار داریم دستگاه های اجرایی احکام را اصلاح و صادر کنند تا همراه حقوق خردادماه تمامی افزایش سنواتی که در دو ماه گذشته پرداخت نشد، پرداخت شود.

نوبخت افزود: در نيمه اول سال پاداش بازنشستگى كاركنان و فرهنگيان كه در مجموع پنج هزار و چهارصد میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما با لب خندان پول‌های بازنشستگان را می‌دهیم تا نگویند دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است. کاش توانایی دولت بود که همین الان بگویم امروز همه را پرداخت می‌کنیم اما محدودیت داریم، هیچ دولتی نیست نخواهد پول بازنشستگان را پرداخت نکند.

نوبخت گفت: تا تاربخ ٢٠ خردادماه ٢ ميليون و ٦٨٥ هزار تن گندم به ارزش ٣ هزارو ٥٦٥ ميليارد تومان از کشاورزان خريداری و از اين مبلغ هزار و ٨٠٠ ميليارد پرداخت شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: براى اولين بار ٢٨ هزار ميليارد تومان به طرح‌هاى عمرانى تخصيص داده شده كه براساس گزارش خزانه داری کل کشور ٣ هزار ميليارد تومان بصورت نقدى پرداخت و ٢١ هزار ميليارد تومان نیز بصورت اوراق توزيع شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق نظام بانكى هر فردی که خواهان واردات کالا با ارز 4200 تومانی است، باید در ابتدا ثبت سفارش انجام دهد، گفت: تا ٢٠ خردادماه ١٠ ميليارد و ٩٥٩ ميليون دلار ارز از محل منابع بانک مركزی با نرخ ٤٢٠٠ تومانى پرداخت شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ٢٢ ميليارد تومان به كسانى كه در موسسات غيرمجاز سرمايه‌گذارى كرده بودند، پرداخت كرد.

ملت آمريكا خودشان حساب ترامپ را می‌رسند

نوبخت با اشاره به اینکه رهبر محترم کره شمالی با چه کسی می‌خواهد مذاکره کند؟ آیا این فردی که در هواپیما با یک توئیت نشست سران گروه هفت را دچار اخلال می‌کند قابل اعتماد است، گفت: ارزش وقت بیشتر از صحبت کردن با شخصی مانند ترامپ است. این شخص نماینده ملت آمریکا نیست و مطمئنا ملت آمریکا در انتخاب های آینده خود، او را از خود مبرا خواهند کرد.

نوبخت اظهار کرد: نگاهى كه به ملت آمريكا داريم مثبت است؛ ملت فهيم آمريكا خودشان حساب ترامپ را می‌رسند؛ ترامپ آدمى دمدمى مزاج است كه حتى با دوستان خود هم درست برخورد نمی‌كند؛ چنین آدم متوهمى نمی‌تواند نماينده يك ملت باشد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو گفت: انقدر صحبتهاى وی پوچ و بیهوده بود كه جز تمسخر چيزى براى جواب نيست؛ يك رژيم كودك‌كش دلش براى مردم يك شهر ايران می‌سوزد؟! اينها مغزهاى كوچكى در كله‌هاى بزرگشان دارند كه فكر می‌كنند با اين حرفها يك ملت تحت تاثير قرار می‌گيرد.

پولشويی را تائید نمی‌كنيم

وی با بیان اینکه در ٤٠ سال اخير كجا بوديم و به كجا رسيدم، افزود: در بخش‌هاى مختلف پيشرفتهاى بسيارى كرديم؛ با اينكه در برخى موارد مثل عدالت اجتماعى به خودمان انتقاد داریم، باز نسبت به ٤٠ سال اخير اوضاعمان خوب است.

نوبخت گفت: ما پولشويی را تائید نمی‌كنيم؛ با منابع مالى كه داعش را مسلح كرده‌اند هميشه مخالف بوديم، داعش نفت را از چاه ها می‌دزديد و ما نسبت به برخى كشورهاى همسايه معترض بوديم كه چرا اين نفت دزدی را می‌خرند؛ اينها یعنی ما با تروريست مخالفيم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه كسانى كه حزب الله را تروريست می‌دانند؛ حزب اللهى كه از ملتش دفاع می‌كند؛ مغز معيوبى دارند، افزود: خانه تروريست كشورى مثل اسرائيل است؛ طالبان، داعش و امثال اينها را نيز همين كشوزها درست كرده‌اند.

احياى دوباره كارت سوخت، به معنى دو نرخى شدن قيمت بنزين نيست

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص استفاده مجدد از كارت سوخت در جایگاهها گفت: احياى دوباره كارت سوخت به معنى دو نرخى شدن قيمت بنزين نيست؛ قبلا مجلس محترم نظر داشت كه كارت سوخت احيا شود و وزارت نفت لزومى براى استفاده مجدد از كارتهاى سوخت نمی‌ديد. الان هم كارت هاى سوخت بيشتر به خاطر كارهاى عملياتى و اجرايى احيا شده است.

قیمت خودرو

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد افزود: امروزه نقدینگی حجم بالایی در کشور دارد که می تواند در ازای دریافت سودی، در اختیار بانک ها قرار بگیرد. از طرفی اگر حس شود این نقدینگی در کوتاه مدت سود بیشتری دارد عده ای سرمایه خود را از نظام بانکی خارج و وارد بازار دیگری می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران این توقع را دارند که دلیل اتفاقاتی را که باعث افزایش قیمت برخی بنگاه‌ها شده‌اند را بدانند، رئیس جمهور محترم نیز در این خصوص تاکید ویژه داشته و یکی دو هفته پیش رئیس سازمان بازرسی هم در جلسه‌ای دعوت شد تا این مشکلات رفع شود.

دغدغه علما نسبت به نظام بانکی کشور به حق است

نوبخت در خصوص مشکلات نظام بانکی و اظهارات علما در این باره گفت: دغدغه علما نسبت به نظام بانکی کشور به حق است و از این رو یکی از دستور کارهای شورای عالی سه قوه بحث بانکی است. البته دولت چندین برنامه برای بانک‌ها داشته که برخی از آنها در سال های گذشته اجرا شده است.

سخنگوی دولت در مورد اخذ تضمین در قراردادهای خارجی نیز گفت: 5 کشور باقی مانده در برجام اعتقاد به حضور در برجام دارند که شرط جمهوری اسلامی ایران نیز اجرای تعهدات و تامین منافع است. در مدت باقی مانده باید ببینم کدام شرکتها می‌روند و کدام شرکت‌ها می‌خواهند بیایند. در مجموع تامین منافع ایران مهم است که باید انجام شود و مهم نیست این تامین منافع با حضور چه شرکت‌هایی باشد.

نوبخت در واکنش به تخریب مساجد در اتریش گفت: مساجد پایگاه اسلامی است و در ایران هم کلیساها وجود دارند، دولت فعلی اتریش با یک نگاه سیاسی خاصی به مسائل نگاه می کند، ما از تخریب مساجد استقبال نمی‌کنیم.

وی در واکنش به توئیت محمود صادقی نماینده مجلس در مورد FATF گفت: در مورد اظهارات اقای صادقی نمی توانم حرفی بزنم چرا که سندی ندارم. موضع دولت در مورد این طرح مشخص است. دلیل مسکوت ماندن FATF به مدت دوماه را نمی‌دانم و خود مجلس باید پاسخگو باشد.

سخنگوی دولت در مورد اتفاقات و حواشی روز قدس نیز گفت: در روز قدس چند نفر نسبت به یکی از دانشمندان هسته ای کشور توهین کردند. افرادی که به آقای صالحی توهین کردند هم به این سرمایه ملی توهین کردند و هم حرکت عظیم و پاک ملت در روز قدس را مخدوش ساختند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پروژه های در دست پیگیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: از منابع خزانه و دولت این ٢٠٠ پروژه را انجام می‌دهیم و کار آن شروع شده است. یکی از پروژه‌های انجام شده بحث توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است که در بحث اقتصاد مقاومتی, مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیار داشته اند. ما نیز در طرحی اقدام به ایجاد حمل و نقل ریلی در مراکز استانی که به شبکه ریلی وصل نیستند، کردیم. برای شبکه ریلی ابتدا به دنبال اتصال مراکز استان‌ها به شبکه سراسری ریلی هستیم که این شبکه به خارج از کشور نیز وصل می‌شود.

نوبخت در مورد صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان بازداشت شده در اغتشاشات دی ماه، گفت: موضع دولت در این خصوص مشخص است. برای جلوگیری از موج دشمنان باید دستانمان را به هم دهیم، اینجا بحث استقلال قوا مطرح است و باید در جلسات مشترک با دیگر قوا پیگیری کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397 ، کدخبر: 6561839 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین