پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
بنابر بر اعلام ایران خودرو، پیش فروش خودرو از امروز ساعت 10 صبح آغاز شده است اما تاکنون امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.
شعارسال:بنابر بر اعلام ایران خودرو، پیش فروش خودرو از امروز ساعت 10 صبح آغاز شده است اما تاکنون امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.

 ورود به بحث احتکار خودروسازان از سوی مجلس شورای اسلامی جرقه ای برای تحرک و فروش محصولات این خودروسازان به صورت پیش فروش و تخلیه انبارهای خود از خودروهای احتکار شده از سوی خودشان است.

این درحالیست که در این بخشنامه خودروساز تنها به صورت مشارکتی، متقاضیان را به خرید خودروهایی دعوت می‌کند که موعد تحویل آنها یکساله است!

پس از اعلام قیمت های جدید خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت، طبق روال هر ساله، ایران خودرو و سایر خودروسازان طرح پیش فروش ویژه عید سعید فطر را در رسانه ها مطرح کردند تا مشتری ها مورد نظر خود را در این بازه زمانی جذب و محصولات خود را به فروش برسانند.

مصطفی خان‌کرمی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این باره اظهار کرد: در راستای انجام تعهدات مبنی بر عرضه محصولات و تأمين نياز مصرف‌كنندگان حقيقی بازار، فروش ويژه محصولات ايران خودرو (مرحله دوم فروش ویژه عيد فطر) در قالب روش‌های "پيش فروش و فروش قطعی"، روز يكشنبه 27 خرداد اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد که ايران خودرو در راستای مبارزه با دلالان و واسطه‌های سودجو، به صورت گسترده نسبت به فروش محصولات خود اقدام خواهد كرد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو تصريح كرد: در فروش‌های آتی ايران خودرو، بيش از 100هزار دستگاه خودرو به روش‌های مختلف عرضه می‌شود.

خان‌كرمی با بيان اينكه ايران خودرو با عرضه مرتب و مداوم محصول به بازار، نياز مشتريان را تأمين کرده است، گفت: دليلی برای نگرانی و عجله برای خريد محصول از بازار آزاد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی قیمت‌های فروش ويژه محصولات ايران خودرو، مطابق لیست قیمت این تولیدکننده بوده و هیچ یک از نمایندگی‌ها اجازه دریافت وجه اضافه از مشتریان را ندارند. بر همین اساس مشتریان می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی، با شماره تلفن 096440 تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.

معاون بازاريابی و فروش ايران خودرو تأكيد كرد: با برنامه ريزی صورت گرفته مشتريان حقيقی دغدغه ای برای خريد خودرو از بازار آزاد نخواهند داشت و می توانند با خيالی آسوده از طريق پايگاه اينترنتی فروش محصولات ايران خودرو و يا نمايندگی‌های مجاز ايران خودرو يكی از روش‌های فروش پيش بينی شده را انتخاب و نياز خودرويی خود را برطرف كنند.

گفتنی است دور دوم فروش ويژه محصولات ايران خودرو به مناسبت عيد سعيد فطر از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 27 خرداد آغاز و تا زمان تكميل ظرفيت ادامه خواهد داشت. متقاضيان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات شرکت ایران خودرو و یا نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور نسبت به نام نويسی اقدام كنند.

حال پس از ورود به سایت پیش فروش به نشانی esale.ikco.ir ابتدا با قطعی سرویس مواجه شدیم که پس تلاش های مکرر صفحه اصلی سایت به شرح زیر در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

صفحه نخست کاملا بی محتوا و بدون معرفی محصولات تنها به لیست اعلام قیمت‌ها اکتفا کرده است و همچنین در ادامه با انتخاب گزینه‌های بالای صفحه عملا گزینه ها هیچ فعالیتی را به ثمر نمی‌رسانند!

این تصویر قسمت پیش فروش خودروهاست که پس از بررسی و آزمایش از چندین سیستم مختلف باز هم هیچ خودرویی را برای پیش فروش به مشتری ارائه نمی‌کند!

یکی از متقاضیان ثبت نام در این سامانه برای خرید خودرو در تماس با باشگاه خبرنگارن جوان می‌گوید: این دومین بار است که در طرح ثبت نام پیش فروش خودروها اقدام کرده‌ام و با این مشکل مواجه شده‌ام در واقع سایت در ساعات ابتدایی روز بسته است و پس از بازگشایی نیز مشاهده خواهید کرد که تمام 100 هزار خودرو به فروش رسیده و دیگر خودرویی برای فروش وجود ندارد.


و در مرحله آخر، در حالی که نتوانستهاید خودروی مورد نظرتان را ثبت‌نام کنید شما با این صفحه روبه‌رو خواهید شد؛

حال سوال اینجاست که این سردرگمی مردم برای ثبت نام در طرح پیش فروش چطور به فروش تمام خودروها ختم می شود؟ چگونه می‌شود مردمی که به این سایت دسترسی نداشته‌اند این خودروها را خریده باشند؟!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 27 خرداد97 ، کد خبر: 6566828 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
مسئله تازه ای نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین