پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
۴۷.۴۱ درصد از سهم ارزشی صادرات در دو ماهه ابتدای سال جاری به کشورهای چین، امارات متحده عربی و عراق تعلق دارد به طوری که چین با یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار رتبه نخست در خرید کالاهای ایرانی را دارد .

شعارسال: کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، هند، کره جنوبی، پاکستان، اندونزی، تایلند و ترکیه ۱۰ مقصد اول کالاهای صادراتی ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری بوده اند.

۴۷.۴۱ درصد از سهم ارزشی صادرات در دو ماهه ابتدای سال جاری به کشورهای چین، امارات متحده عربی و عراق تعلق دارد به طوری که چین با یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار رتبه نخست در خرید کالاهای ایرانی را دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲.۹۴ درصدی روبه‌رو بوده است و سهم ارزشی آن از کل صادرات ۱۸.۷۵ درصد است.

امارات متحده عربی با خرید یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۷۱۵ هزار دلاری در رتبه دوم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۴.۶۷ درصد رشد روبه‌رو بوده و ۱۷.۷۱ صدم درصد از کل سهم ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است.

عراق در رتبه سوم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد این کشور با خرید یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار، ۱۵.۱ درصد از کل سهم ارزش صادرات ایران را دارد.

همچنین صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان طی مدت مذکور ۵۷۷ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار بوده که با رشد ۴۵.۲۰ درصدی مواجه بوده است.

کشور هند در رتبه پنجم خریداران کالاهای ایرانی قرار دارد این کشور با خرید ۴۶۰ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۱۴.۵۴ درصدی را داشته است.

صادرات کالاهای ایرانی به کره جنوبی به لحاظ وزنی ۸۲۲ هزار و ۱۳۵ تن به ارزش ۴۵۵ میلیون و ۷۷۷ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ وزنی ۱۵ صدم درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۲۲.۶۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۳۶۳ هزار و ۳۱۳ تن به ارزش ۲۹۲ میلیون و ۲۹۲ هزار دلار نیز حاصل صادرات کالاهای ایرانی به کشور ترکیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۶.۹۷ درصد و از حیث ارزش ۳۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پاکستان هشتمین کشور مقصد صادرات کالاهای ایرانی است و طی مدت مذکور ۴۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۵۲۹ هزار دلار انواع کالای ایرانی را خریداری کرده است و به ترتیب از نظر وزنی و ارزش ۳۳.۱۲ درصد و ۶۶.۲۷ درصد رشد داشته است.

صادرات کشورمان به اندونزی با رشد ۲۲۰.۲۴ درصدی روبه‌رو بوده است به طوری که طی دو ماهه نخست سال‌جاری ۱۸۷ میلیون و ۱۴ هزار دلار کالاهای ایرانی را خریداری کرده است.

تایلند با خرید ۱۷۹ میلیون و ۶۱۵ هزار دلار انواع کالاهای ایرانی دهمین کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شهرخبر، تاریخ انتشار:30خرداد1397، کدخبر: 152948322090552: www.shahrekhabar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین