پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
اگر کارِ زندگی مشترک‌‌تان خدای نخواسته به طلاق بکشد، شوهر باید مدارکی را که پرداخت نفقه زن را در همه ایام زناشویی اثبات کند، در اختیار داشته باشد والّا محکوم به پرداخت نفقه ایام زناشویی خواهد شد.

شعار سال: پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره پرداخت نفقه زن این است:

سلام. خانمم هم اکنون با اینجانب زندگی می کند و برای من غذا درست نکرده و روابط زناشویی هم نداریم. حدود یک سال است و تصمیم گرفتیم توافقی جدا شویم. آیا خانم من می تواند الان تقاضای نفقه گذشته فرزند از اینجانب نماید؟ من در طول زندگی برای ایشان هزینه کردم در خانه خودم، ولی فاکتور و... ندارم. سوالم این است که آیا زمانی که همسر با شوهرش در یک خانه زندگی مشترک دارند باید به خانم خونه پول بدهیم و مدرک داشته باشیم یا خودمان هزینه می کنیم قبوله؟

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
امکان مطالبه نفقه گذشته فرزندان وجود نخواهد داشت؛ اما نفقه گذشته زوجه قابل مطالبه مي باشد و زوج مکلف به تاديه نفقه همسر خود بوده و در صورت عدم پرداخت مسئول می باشد.
نفقه عنواني حقوقي و عام مربوط به هزينه هاي درماني،خوراك،پوشاك،مسكن،...مي باشد. این در حالي است كه شما به هر طريق ممكن از جمله ارائه فاكتور مربوط به هزينه هاي درماني يا ساير نيازهاي متعارف همسر خود،شهادت شهود و رسيدهاي واريز وجه به حساب ايشان و ساير طرق اثباتي، مي توانيد ادعاي خود را اثبات نماييد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: 691792: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین