پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
رئیس سازمان میراث فرهنگی از واگذاری بناهای تاریخی به بخش غیردولتی خبر داد و گفت: در قالب ماده ۲۷ به غیر از آثار تاریخی درجه یک، بناهای تاریخی به بخش غیردولتی واگذار و با مرمت و بازسازی این آثار، این بناها تبدیل به مکانی برای کسب و کار و ایجاد شغل می‌شود

شعارسال:رئیس سازمان میراث فرهنگی از واگذاری بناهای تاریخی به بخش غیردولتی خبر داد و گفت: در قالب ماده ۲۷ به غیر از آثار تاریخی درجه یک، بناهای تاریخی به بخش غیردولتی واگذار و با مرمت و بازسازی این آثار، این بناها تبدیل به مکانی برای کسب و کار و ایجاد شغل می‌شود.

مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در اختتامیه نخستین جشنواره عکس بناهای تاریخی با بیان اینکه ایران در یک نگاه دارای تاریخ مصور است، گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که بتوانیم آن را با این عنوان بخوانیم.

وی‌ ادامه داد: وجود نقش‌برجسته‌های به یادگار مانده از قرون گذشته مانند بیستون و تخت جمشید و حتی دیوار‌نگاره‌های مساجد و بناهای تاریخی نموداری از این تاریخ مصور است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با وجود تجمیع میراث فرهنگی در کشورمان، ما نتوانسته‌ایم این ظرفیت را به خوبی درک کنیم، اظهار داشت: یکی از دلایل این عدم شناخت تغییرات مدیریتی در بدنه سازمان میراث فرهنگی بوده است.

مازنی با انتقاد از اینکه در حدود 2 سال گذشته این سازمان سه رئیس عوض کرده است، از مونسان خواست در این سازمان باقی بماند؛‌ چراکه به عقیده وی میراث نیازمند ثبات مدیریتی است.

وی تصریح کرد: مدیران سازمان میراث فرهنگی از ابتدای ورود به این سازمان مدتی را برای درک مباحث تخصصی باید بگذرانند، سپس این مفاهیم را به مقامات بالاتر منتقل کنند. پس از آن با کمک مسئولان و کارشناسان به انتقال این مفاهیم به جامعه و مردم بپردازند تا از ظرفیت اقشار مختلف برای حفاظت از میراث استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تجمیع سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه گردشگری به این دلیل بوده که صنعت گردشگری را بتوانیم با توجه به میراث موجود کشورمان احیا کرده و این صنعت مهم اقتصاد دنیا را مورد استفاده قرار دهیم، ابراز داشت: حال که صحبت از گردشگری شده است باید بگویم برخی از سفر نمایندگان مجلس به خارج از کشور حاشیه درست می‌کنند، اما من معتقدم نه‌تنها نمایندگان بلکه تمام مسئولان کشور باید یک دور دنیا را بگردند تا متوجه شوند دنیا همین چهاردیواری اطرافشان نیست و می‌توانند از این سفرها ظرفیت‌هایی را برای اداره کشور شناسایی کنند.

مازنی در ادامه با توجه به موضوع جشنواره ملی بناهای تاریخی گفت: قدرت تصویر را دست‌کم نگیرید؛ چراکه می‌توانیم از این تصویر تهیه‌شده در چنین جشنواره‌هایی به رایزنی فرهنگی و معرفی فرهنگ و هنر ارزشمند ایران به دیگر نقاط جهان استفاده کنیم.

وی پیشنهاد ایجاد انجمن صنفی هنرمندان را داد و خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن صنفی بسیار مهم است، اما هنرمندان ما در حال حاضر برای رسیدگی به مسائل صنفی خود باید به وزارت کار مراجعه کنند که این امر پسندیده نیست، بهتر است تا مدت کوتاه باقیمانده مجلس دهم به تشکیل یک انجمن صنفی در حوزه عکاسان میراث اقدام شود.

در ادامه علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به نقشه‌های جدید دشمنان جمهوری اسلامی ایران و طراحی‌های جدید برای تحریم‌ها گفت: مردم ایران به پشتوانه تاریخ و تمدنشان همیشه از شرایط سخت عبور کرده‌اند. ما با وجود افت و خیزها، ‌به پشتوانه این میراث باقی مانده‌ایم.

وی وجود شکست‌های مقطعی در تاریخ کشور را ناشی از تفرقه و جدایی‌های به‌وجودآمده دانست و گفت: این نشان می‌دهد که در طول تاریخ توانسته‌ایم جایگاه خودمان را حفظ کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابراز داشت: معتقدم بازار گردشگری ایران آنقدر بزرگ است که ایرانی‌ها چند کشور پیرامون‌مان را از لحاظ گردشگری رونق داده‌اند و به همین دلیل باید تمرکزمان را به همان میزان که به دنبال جذب گردشگر خارجی هستیم، بر روی جذب گردشگر داخلی قرار دهیم.

مونسان ادامه داد: معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران می‌تواند گردشگری داخلی را رونق دهد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ایفای نقش اقتصادی از طریق سازمان میراث فرهنگی هستیم و در این زمینه چاره‌ای جز تلاش برای جذب گردشگر، رونق صنایع دستی و فعال شدن حوزه میراث فرهنگی نداریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: با طراحی‌های جدید در حوزه میراث فرهنگی علاوه بر برنامه‌های روتین ثبت میراث به دنبال ایجاد شغل در این زمینه هستیم.

مونسان تصریح کرد: در حال واگذاری بناهای تاریخی بخش غیردولتی به غیر از آثار تاریخی درجه یک و سایت‌های جهانی هستیم.

وی‌ ادامه داد: با واگذاری بناهای تاریخی و مرمت و بازسازی این بناها، این بناها تبدیل به مکانی برای کسب و کار و ایجاد شغل می‌شود.

به گفته مونسان این جشنواره فاخر هم به معرفی هرچه بیشتر بناهای تاریخی ما کمک می‌کند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 1 تیر 97، کد خبر: 13970330001139،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
میراث فرهنگی از دوران بقایی به بعد روز خوش رو به خودش ندیدد واقعا! همه چیمونو دادیم رفت
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین