پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
تعداد زیادی از کودکان بشاگرد دچار مشکل سوء تغذیه و بیماری های ناشی از مسایل بهداشتی هستند
شعار سال: تعداد زیادی از کودکان بشاگرد دچار مشکل سوء تغذیه و بیماری های ناشی از مسایل بهداشتی هستند

‌مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی این نهاد بهره‌مند هستند.
سید مهدی عبادی، افزود: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان دچار سوء تغذیه زیر پنج سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کودکانی که زیر منحنی رشد قرار دارند مشمول این طرح هستند، افزود: سال‌جاری  ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک کمتر از 6 سال دچار سوء‌تغذیه شناسایی شده که ۸۵ درصد از کودکان مشمول این طرح از خانوارهای غیرمددجو و مابقی از خانوارهای تحت حمایت این نهاد هستند‌.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه هر دوره 6 ماهه ۳۰ درصد کودکان دچار سوء تغذیه بهبود می‌یابند، ادامه داد: برای هر کودک زیر نمودار رشد طبیعی، سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومن تعریف شده که با همکاری مرکز بهداشت شهرستان‌های این استان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد‌.

عبادی یادآور شد: کودکان 6 تا دو سال نیاز به پایش رشد ندارند اما بالای دو سال در صورت بهبود از چرخه حمات خارج و افراد جدید جایگزین آنها می‌شود‌.

وی اعلام کرد: به کودکان دارای سوء تغذیه هر ماه سبد غذایی شامل برنج، عدس، پنیر، کنسرو ماهی، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و شیر پاستوریزه تعلق می‌گیرد  تا ان‌‌شاءالله در یک دوره مشخص مراحل رشد و تکامل طبیعی کودک طی شود‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایش و نظارت مستمر از فعالیت‌های اجرایی این برنامه با همکاری کمیته امداد و مرکز بهداشت شهرستان‌های این استان صورت می گیرید، افزود: در صورتی که پس از یک دوره 6 ماهه دریافت سبد غذایی وضعیت رشد و اندازه‌گیری وزن کودک دارای شرایط مطلوب باشد، به عنوان کودک بهبود یافته در نظر گرفته شده و از برنامه حمایتی این نهاد خارج می‌شود‌.

وی گفت: این نهاد پس از معرفی کودکان مبتلا به اختلال رشد و کم وزنی در خانوارهای نیازمند از طریق مرکز بهداشت نسبت به بررسی وضعیت معیشتی خانوار و وضعیت کودک از نظر بهره‌مند شدن از برنامه حمایتی این نهاد اقدام می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 4 تیر 1397، کدخبر: 97040401810 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
کل این استان متاسفانه دارای سو تغذیه هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
12هزار کودکمحروم در سایه بی تدبیری مسیولن در کشور ما تنها در یک استان وجود دارند
کاش مدیران انقلابی به سر کار بیایند تا این مشکلات در این استان حل شود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین