پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: در حال حاضر قیمت مسکن به میزان واقعی خود رسیده است و ساخت و ساز مسکن برای واحدهای کوچک رو به رونق است.

شعار سال: «علی مرادزاده» در دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادی شهر و شهرداری که با موضوع «ساخت وساز در مشهد؛ رونق یا رکود» در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: اتحادیه املاک مشهد با بیش از 12 هزار عضو مسئولیت فروش آپارتمان های مسکونی، تجاری و ... را دارد و در حال حاضر که بالغ بر 120 هزار واحد صنفی در مشهد داریم از نظر این اتحادیه ساخت مجموعه های تجاری دیگر توجیه نداشته و در این زمینه به سمت رکود پیش می رویم.

وی با اشاره به فراز و فرودهای بازار مسکن در چند سال گذشته گفت: طی سال های 90 تا 92 اوضاع بازار مسکن کمی رونق پیدا کرد اما از سال 92 رکود آغاز شد و تا اسفند 96 ادامه پیدا کرد.

مراد زاده افزود: از دی ماه 96 عملاً شرایط کمی تغییر پیدا کرد و روند صعودی یافت ولی در انتهای اسفند افزایش بهره بانکی یک شوک به بازار وارد کرد و سرمایه گذاران به بازارهای دیگر مانند بانک و طلا سوق پیدا کردند. پس از آن نیز بحث قطع نامه و افزایش قیمت دلار و سکه پیش آمد. در عین حال اعتصاب کامیون داران و تغییر نرخ حمل مصالح ساخت و ساز بهانه ای به دست فروشنده داد تا قیمت را افزایش دهد.

به گفته وی با همه اینها، در حال حاضر قیمت مسکن به میزان واقعی خود رسیده است و ساخت و ساز مسکن برای واحدهای کوچک رو به رونق است.

مرادزاده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم واحدهای 50 تا 75 متری تهیه کنیم بازار خوبی خواهیم داشت اما اگر به سمت واحدهای اصطلاحاً لاکچری بالای 300 متر با پنت هاوس و ... برویم براحتی نمی توانیم برای آن ها خریدار پیدا کرده و برای واحدهای بزرگ وضعیت بازار مناسب نیست.

وی به قیمت معاملات مسکن طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیشترین معاملات زیر قیمت 500 میلیون تومان بوده و حدود 80 درصد معاملات بین 200 تا 300 میلیون تومان بوده است.

مرادزاده ادامه داد: در خرداد ماه امسال، 13 هزار معامله داشتیم که بیشترین رشد قیمتی و تعداد معامله را در منطقه 12 شاهد بودیم و کمترین رشد قیمتی و تعداد معامله نیز در منطقه یک رخ داده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، تاریخ انتشار 2 تیر 97، کد مطلب: -، www.eco.mashhad.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
کلا بخش صنعت در کشور ما با رکود اقتصادی و بحث افزایش قیمت دلار به کار هیچ کسی نمیاد اول از همه باید کشور به ثبات اقتصادی برسه
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
این یعنی اوج انحطاط اقتصادی یک جامعه که بهترین کارش کوتاه و زود بازده باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین