پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
اصغری گفت: در کشور محصول تراریخته داخلی که به تولید انبوه رسیده باشد، نداریم اما از لحاظ قانونی مشکلی برای تولید این محصولات وجود ندارد.

شعار سال: اصغری رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود محصولات تراریخته در کشور گفت: فقط دانه‌های روغنی چهارگانه که برای روغن کشی استفاده می‌شوند به همراه پنبه که در صنایع نساجی مصرف می شود، وارداتی هستند.

اصغری تاکید کرد: تاکنون محصول تراریخته داخلی که به تولید انبوه رسیده باشد در کشور نداریم اما از لحاظ قانونی مشکلی برای تولید وجود ندارد و این فرصت در قانون فراهم است که فرآورده‌‍‌های تراریخته ایرانی می‌توانند با اخذ شرایط ایمنی زیستی مجوز تولید بگیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: سازمان غذا و دارو یکی از ارکان تایید ایمنی زیستی به خصوص در زمینه محصولات غذایی تراریخته محسوب می شود اما ارگان های دیگری، چون سازمان محیط زیست نیز در آن نقش دارند.

هیچ فرآورده تراریخته ای مجوز تولید انبوه نگرفته است

اصغری با تاکید بر اینکه هیچ فرآورده تراریخته ایرانی در بازار نداریم، گفت: هیچ فرآورده تراریخته مجوز گرفته برای تولید انبوه در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمونه‌های آزمایشگاهی محصولات تراریخته ایرانی ممکن است، وجود داشته باشد اما این محصولات مجوز تولید انبوه نگرفته‌اند البته در کشور امکان تولید محصولات تراریخته وجود دارد.

جزئیات برچسب گذاری محصولات تراریخته

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه درج برچسب بر روی محصولات تراریخته الزامی است، گفت: بر اساس مصوبه جدید سازمان غذا و دارو محصولاتی که نمونه مشابه تراریخته در بازار دارند ملزم به ثبت تراریخته نبودن محصولات خود در سازمان غذا و دارو هستند.

اصغری در پاسخ به اینکه روغن‌های با برچسب تراریخته کمتر در فروشگاه به چشم می‌خورد، گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان غذا و دارو و برای آنکه به صنعت فشاری تحمیل نشود،باید تراریخته بودن با برچسب جت پرینت روی برخی محصولات که تولید قبل هستند، مشخص شوند اما در محصولات تولید جدید باید عبارت تراریخته بر روی آن‌ها درج شده باشد.

وی با تاکید بر متخلفان در زمینه برچسب گذاری محصولات تراریخته گفت: هر تولید کننده که در سال ٩٧ به محصول خود برچسب تراریخته نزده باشد تخلف کرده است و با آن قاطعانه برخورد می کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت روزامه، تاریخ 4 تیر 97، کد مطلب: 10687058: www.roozame.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
تکلیف اصغری با خودش مشخص نیست. یک روز حمایت از تراریخته می کند و یک روز دارد تراریخته را محکوم می کند.
چند چندی دادا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین