پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب از مردم منطقه‌ای دیگر کینه به دل می‌گیرند چون آب چیزی نیست که مردم بتوانند از آن بگذرند.
شعار سال: نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب از مردم منطقه‌ای دیگر کینه به دل می‌گیرند چون آب چیزی نیست که مردم بتوانند از آن بگذرند.
 عبدالحمید خدری در مورد وضعیت کم‌آبی در شهرها روستاهای این استان، اظهار داشت:‌ استان بوشهر وارد ماه‌های کم‌آبی و بحران آب‌شده است. وضع در شهرها و روستاهای جنوبی به‌مراتب بدتر است. مناطقی مانند دشتستان به معنای واقعی کلمه آب ندارند. چطور باید بگوییم که مردم آب ندارند؟

وی افزود: ما قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب به مردم منطقه‌ای دیگر توهین می‌کنند و کینه به دل می‌گیرند چون آب چیزی نیست که مردم بتوانند از آن بگذرند. هر کس به فکر شهر، روستا و خانواده خودش است.

خدری در جواب اینکه چرا از آب‌شیرین‌کن‌ها برای تأمین آب مورد نیاز مردم استفاده نمی‌شود،‌ بیان داشت: آب‌شیرین‌کن‌ها تازه در دست احداث هستند و در بهترین حالت برای سال آینده آماده می‌شوند. ما قبلاً هم به مسئولان هشدار داده بودیم که وضعیت آب در مناطق مختلف بوشهر رو به وخامت می‌رود و باید هرچه سریع‌تر در مورد استفاده از آب شیرین کن‌ها اقدام کنند اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: واقعاً جای تأسف دارد که کشورهای عربی با اقلیمی به مراتب خشک‌تر از استان‌های ما سال‌ها است که موضوع آب را مدیریت کرده‌اند و از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌کنند در حالی که ما در کنار خلیج‌فارس با مشکل آب دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

خدری با اشاره به مشکلات زیرساختی گفت: بارها در سطح استان جلسه برگزار کرده‌ایم و به مسئولان مختلف گفته‌ایم که باید یک فکر اساسی برای اصلاح زیرساخت‌ها انجام داد. در حال حاضر ما نزدیک به 40 تا 45 درصد هدر رفت آب داریم. در منطقه‌ای که هر قطره آب ارزشمند است چرا باید این‌همه هدر رفت وجود داشته باشد؟ نمی‌شود که مسئولان نه به فکر اصلاح مشکلات باشند و نه به راه تازه‌ای فکر کنند اما انتظار داشته باشند مشکلات حل شود. همه چیز را نمی‌توان گردن خشک‌سالی انداخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 تیر 1397، کدخبر: 13970406000561 ، www.bushehr.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین