پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
‌استاندار قم گفت: در شرایط فعلی باید به دور از مناقشات و دعواهای سیاسی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم.
شعار سال: ‌استاندار قم گفت: در شرایط فعلی باید به دور از مناقشات و دعواهای سیاسی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم.
 سید مهدی صادقی ظهر ‌روز شنبه در جلسه تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: با همه تلاش‌ها برای حفظ برجام، آمریکا از آن خارج شد و با این وجود شرایط جدیدی در کشور رقم خورد.

استاندار قم افزود: خروج امریکا از برجام به طور مستقیم و غیرمستقیم تبعاتی را به همراه داشت، چرا که برجام به دنبال شکستن تحریم‌ها بود.

وی تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام به زعم خودش به دنبال حربه‌ای است که ما را با مشکل مواجه کرده و به سازش و تسلیم وادار نماید و مقاصد خود را از این طریق به دست بیاورد.

صادقی اظهار کرد: آمریکا در صدد بود مقاصد خود را از راه خروج از برجام به دست بیاورد، از این رو چنین تصمیمی اتخاذ کرد؛ در وضعیت جدید جدا از تبعات این تصمیم، جنگ روانی بیش از همه حس می‌شود.

وی بیان کرد: وظایف گروه‌های سیاسی این است که دعواها و مناقشات را کنار بگذارند، همان گونه که رییس جمهور متواضعانه خواستند با اتحاد بر مشکلات فائق شویم و به گفته ایشان، در شرایط فعلی باید به دور از مناقشات و دعواهای سیاسی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

صادقی گفت: در جهت تامین معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی باید با مدیریت در حوزه‌های مختلف وارد شد تا مبادا عده‌ای از مسائل به وجود آمده سوء استفاده کنند.

استاندار قم اظهار کرد: عده‌ای در چنین شرایطی تصور می‌کنند که می‌توانند با آشوب و اغتشاش به منافعی دست پیدا کنند، در حالیکه آن‌ها نیز به اهداف خود نمی‌رسند.

صادقی متذکر شد: باید تلاش کرد به نقطه‌ای منطقی در رفع مشکلات اقتصادی دست یابیم و کمیته تنظیم بازار نیز به طور کارشناسی آسیب‌ها را بشناسد و در برابر سوء‌استفاده‌ها و گرانفروشی‌ها به مقابله بپردازد.

وی تاکید کرد: مدیران باید با درایت وضعیت بازار را کنترل کنند تا قیمت‌ها ثابت بماند و عده‌ای به سوء‌استفاده نپردازند، چرا که پای منافع مردم در میان است.

استاندار قم بیان کرد: نان یکی از مایحتاج مهمی است که باید مشکلات فعلی آن و دغدغه‌های نانوایان رفع شود و باید به نتیجه‌ای مناسب دست یابیم.

وی گفت: بازاریان و اصناف نیز انصاف را رعایت کنند، از طرفی با افرادی که سوء‌استفاده کرده و منافع مردم را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی شود.

عدم توجه به قوانین، وضعیت روزبازارهای قم را آشفته کرده است

فرماندار قم هم در این جلسه گفت: در فعالیت روزبازارها خلاء قانونی وجود ندارد اما متاسفانه عدم توجه به قوانین، وضعیت روزبازارهای قم را آشفته کرده است.

به گزارش‌ ایسنا‌، رضا سیار افزود: روزبازارهای قم با توجه به آشفتگی‌های فعلی نیاز به ساماندهی دارند.

فرماندار قم افزود: در فعالیت روزبازارها خلأ قانونی وجود ندارد اما متاسفانه عدم توجه به قوانین، وضعیت روزبازارهای قم را آشفته کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل بی توجهی مدیریت شهری، نحوه اداره بازارهای روز در قم نابسامان است، در حالیکه وظایف شهرداری پیرامون ساماندهی این روزبازارها طبق قانون مشخص است.

سیار خاطرنشان کرد: همین آشفتگی‌ها موجب شده بود تا وانت بارها به فعالیت بپردازند و با حرکت سیاری خود در سطح شهر، منافع اصناف قم را به خطر بیندازند.

وی بیان کرد: بسیاری از وانت بارها توسط افراد غیر بومی در قم فعالیت می‌کردند و وضعیت آشفته‌ای در بازار ایجاد می‌‌کردند.

فرماندار قم یادآور شد: در جهت مقابله با فعالیت وانت بارها باید شهرداری نسبت به ساماندهی روزبازارها اقدام نماید، چرا که دولت در این باره وظیفه ای ندارد و ساماندهی بازارهای روز وظیفه ذاتی شهرداری است که اقدام به کسب عوارض می‌‌کند.

وی گفت: از طرفی نظارتی بر عرضه کالاهای روزبازارها صورت نمی‌پذیرد و گاهی با عرضه کالای نامناسب و فاقد بهداشت، حقوق مردم نیز تضییع می‌شود.

سیار در ادامه پیرامون وضعیت قیمت گوشت در قم عنوان کرد: گوشت یکی از کالاهای اساسی خانوار است که با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت اثرات زیادی در بازار دارد و خود را نمایان می‌سازد و تاثیر روانی در جامعه دارد، ضمن اینکه واحدهای عرضه کننده گوشت با قیمت مناسب کم است.

فرماندار بیان کرد: نباید عرضه گوشت قرمز در قم در انحصار برخی از صنوف باشد، از طرفی صنف قصاب ها نیز با خروج از شیوه‌های سنتی، تحولی مناسب در عرضه گوشت و رفع مشکلات فعلی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: برخی از تعاونی‌ها نیز در عرضه گوشت قرمز لاشه با قیمت 34 هزار تومان تعلل دارند و این امر نارضایتی‌هایی را در مورد کمبود گوشت قرمز ‌یا گرانی ایجاد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 10 تیر 1397، کدخبر: 97041005066 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا در شدید ترین بحران ها ایرانی ها در زمینه سیاسی بازی هیچ گاه کم نگذاشته اند! به جای اینکه در این روز ها پشت هم باشندارن بر علیه هم می جنگن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
دعوای حزبی باید در کشور ما از بین بره
باید در این کشر حزب فقط حزب الله باشد و برای رضای خدا کار انجام دهد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین