پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
تغییر قرارداد کاری و خروج از قانون کار، کاهش کارانه ها و بلاتکلیفی در افزایش حقوق سالانه، وضعیت معیشتی کارکنان سازمان نظام پزشکی کشور را در وضعیت اضطراری قرار داده است.

شعارسال: یکی از کارکنان سازمان نظام پزشکی با اعتراض به وضعیت فعلی سازمان مطبوعش گفت: با گذشت 4 ماه از سال 97 هنوز احکام استخدامی جدید برای هیچیک از کارکنان سازمان نظام پزشکی صادر نشده و با وجود افزایش تورم و هزینه های زندگی و ابلاغ و اجرایی شدن دستورالعمل افزایش حقوق در بخش های مختلف دولتی و خصوصی، کارکنان سازمان نظام پزشکی همچنان با احکام سال گذشته مشغول به ارایه خدمات هستند.

درحال حاضر شورای عالی نظام پزشکی نیز به تازگی میزان افزایش دستمزد سالانه را جهت بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده است و معلوم نیست افزایش حقوق به چه میزان و در چه تاریخی تصویب و اجرایی شود.

تغییر مفاد قرارداد کارکنان توسط کارفرما پس از استخدام !

یکی از کارکنان این سازمان  گفت: مشکلات کارکنان سازمان نظام پزشکی که وظیفه ارایه خدمات به بیش از 250 هزار عضو جامعه پزشکی در کشور را برعهده دارند از زمانی اوج گرفت که در دوره مدیریت سابق سازمان نظام پزشکی، شورای عالی این سازمان آیین نامه جدید استخدامی را به تصویب رساند و بطور یکجانبه از شمول قانون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خارج شد و در اقدامی عجیب، آیین نامه جدید را به مستخدمین سابق این سازمان که عموما از کارکنان رسمی بودند و هنگام استخدام بر اساس قانون کار جذب سازمان شده بودند تعمیم داد.

این در حالی است که بر اساس آیین نامه جدید استخدامی، وضعیت استخدامی کارکنان سابق این سازمان نیز دستخوش تغییر شد که این اقدام با اعتراض آنان مواجه شده و پیگیری های حقوقی آنها همچنان ادامه دارد.

آیین نامه استخدامی جدید در حالی کارکنان سابق و آتی این سازمان را از مزایای قانون کار محروم می کند که هنوز تمهیدات اجرایی برای بهره مندی این کارکنان از مزایای صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و مواردی مثل افزایش حقوق را پیش بینی نکرده است.

بنا به اعلام جمعی از کارکنان این سازمان گفتند: با تغییر ریاست و مدیریت سازمان و اعضای شورای عالی نظام پزشکی در سال گذشته، فشارها بر کارکنان این سازمان افزایش پیدا کرده و شرایط کاری آنان وخیم تر شده است. از جمله این شرایط نامناسب می توان به کاهش رشد حقوق و مزایا و کارانه پرداختی، افزایش شکاف درآمدی بین معاونان و مدیران با کارشناسان و کارکنان، پزشک سالاری در انتصابات و بی توجهی به شایستگی کارکنان و نگاه از بالا به پایین و تحقیرانه به پرسنل این سازمان اشاره کرد.

به گفته تعدادی از این افراد، مشکلات و مسایل موجود بارها طی جلسات و مکاتبات مختلف به مسوولان سازمان منتقل شده اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

این افراد در پایان تاکید کردند که در صورت عدم رسیدگی مسوولان سازمان و شورای عالی نظام پزشکی به خواسته های آنان، پیگیری مطالبات به حق صنفی خود را از طریق مبادی قانونی ادامه خواهند داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرفوری، تاریخ انتشار: 10تیر1397، کدخبر: 439492: www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ا.ف75
اگر کار به جایی رسیده که این ها هم از لحاظ وضع معیشتی به مشکل خورده اند واقعا باید نگران تموم بخش ها شد با روی کار اومدن اقای هاشمی واقعا به این پرسنل بسیار بیشتر از قبل رسیدگی شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین