پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار از صادرات تخم‌مرغ به صورت محدود در دو هفته اخیر به افغانستان خبر داد.

شعار سال: فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از کاهش 400 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ این محصول به طور میانگین درب مرغداری پنج هزار و 400 تومان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از علل اصلی کاهش مصرف تخم مرغ به شمار می روند، افزود: همخوانی عرضه و تقاضا کاهش قیمت تمام شده و توجیه پذیری صادرات را به همراه داشته است.

طلاکش با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی در شش ماهه اخیر 32 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: با توجه به آنکه 80 درصد قیمت تمام شده تخم مرغ سهم نهاده ها است؛ بنابراین از دولت انتظار می رفت که مابه التفاوت دلار 4200 تومانی با ارز 3800 تومانی را به تولیدکنندگان پرداخت کند تا قیمت تولید کاهش یابد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ ، بیان کرد: اگرچه در دو هفته اخیر صادرات تخم مرغ به صورت محدود به افغانستان آغاز شد، اما عدد صادرات رقم قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ ممنوعیت بهداشتی برای صادرات نداریم، گفت: این درحالی است که به سبب بحث قیمت، ناتوانی در رقابت با دیگر کشورها و عدم پرداخت یارانه صادراتی از سوی دولت امکان صادرات به عراق وجود ندارد و طی دو هفته اخیر تنها مقداری تخم مرغ سایز ریز به سبب درخواست تجار به افغانستان صادر شده است.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: با وجود آنکه از ابتدای سال هیچ گونه ممنوعیت دولتی و ممنوعیت از سوی کشورها برای واردات تخم مرغ ایرانی نداشتیم، اما به سبب نبود رقابت قیمتی امکان صادرات به بازارهای هدف وجود نداشت.

طلاکش حداکثر مازاد روزانه تولید تخم مرغ را 30 تا 40 هزارتن اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی هیچ گونه مشکلی برای تولید تخم مرغ نداریم و با وجود مازاد در صورت مزیت قیمتی امکان توسعه صادرات به بازارهای هدف وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته کمتر از 10 هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد، گفت: برای سال جاری پیش بینی می شود که میزان صادرات به رقم سال گذشته نرسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مخبر، تاریخ 12 تیر 97، کد مطلب: 6568270: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
این قیمت به نظر من در شرایط فعلی خیلی منطقی به نظر میرسد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین