پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: ۳۵ هزار تن تخم مرغ پارسال صادر شد اما امسال با روند کاهشی مواجه بوده‌ایم و تاکنون ۱۰ هزار تن تخم مرغ صادر کرده‌ایم.

شعارسال: رضا ترکاشوند در مورد آخرین وضعیت بازار صادراتی تخم‌مرغ، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود 10هزار تن تخم‌مرغ به مقصد کشورهایی همچون افغانستان، قطر و عراق صادر کرده‌ایم، این در حالی است که سال گذشته 35 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده که امسال این رقم افت قابل توجهی داشته است.

وی یکی از دلایل کاهش صادرات تخم‌مرغ را طولانی و زمانبر شدن پاک شدن منطقه ایران از آنفلوآنزای پرندگان تا خردادماه عنوان کرد و افزود: در کنار این موضوع ترکیه تا حد زیادی به دلیل غیبت ایران در بازار عراق جایگزین شده و برگشتن به بازار کار چندان آسانی نیست.

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار میهن همچنین در مورد قیمت تخم‌مرغ گفت: طی یک ماه اخیر قیمت ذرت و کنجاله 25 درصد افزایش داشته است که خود‌به‌خود به همین میزان در قیمت تمام شده تخم‌مرغ مؤثر است چرا که مرغداران با ارز آزاد کنجاله و ذرت خود را تهیه می‌کنند.

ترکاشوند از افزایش قیمت تخم‌مرغ به کیلویی 5 هزار تومان درب مرغداری اشاره کرد و گفت: با این اوصاف هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداقل برای عمده‌فروش 400 تومان افزایش قیمت دارد.

به گزارش خبرنگار فارس، هم اکنون هر شانه تخم‌مرغ در سازمان میادین و تره‌بار 11500 تومان به فروش می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 آبان 1396 ، کدخبر: 13960803001499 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین