پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
معاون بهره‌برداری آبفای شهری استان اردبیل با اشاره به افزایش دمای کم سابقه در این منطقه طی هفته گذشته گفت: همین امر موجب رشد چهار تا پنج درصدی مصرف آب در استان شده است.
شعار سال: معاون بهره‌برداری آبفای شهری استان اردبیل با اشاره به افزایش دمای کم سابقه در این منطقه طی هفته گذشته گفت: همین امر موجب رشد چهار تا پنج درصدی مصرف آب در استان شده است.

شاهین پاست اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال نیز روند مصرف آب در این استان با افزایش مواجه بوده که با توجه به شرایط مطلوب جوی و خنکی هوا این افزایش قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه این افزایش بیشتر در بخش مشترکان خانگی است، متذکر شد: با روند فعلی و با توجه به پیش بینی افزایش دمای هوا در فصل تابستان، احتمال افزایش مصرف طی ماه های آینده محتمل است.

معاون بهره‌برداری آبفای شهری استان پیک مصرف آب در این استان براساس آمارهای بلند مدت سه ماه تابستان یعنی ماه های تیر، مرداد و شهریور است، ادامه داد: امسال پیش از رسیدن به زمان پیک با افزایش مصرف روبرو بودیم.

* آبفای اردبیل از تمام توان برای تامین آب شرب استفاده می‌کند

وی این موضوع را نیازمند و تاکیدی برمدیریت هرچه بیشتر مصرف آب در استان دانست و یادآور شد: این مدیریت مصرف باید از سوی آبفا، دستگاه های مرتبط در حوزه مصرف آب و شهروندان باید اعمال شود.

پاست با بیان اینکه هم اکنون از حداکثر ظرفیت برای تامین آب شرب شهروندان این استان استفاده می کنیم، بیان داشت: برای دسترسی و توزیع یکنواخت آب در شبکه نیز به صورت مرتب و مداوم بررسی و مطالعاتی از سوی کارشناسان و متخصصین آبفای شهری صورت می گیرد تا شهروندان تمام مناطق در تامین آب مشکلی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان پیک مصرف باید بحث توزیع در مناطق مرتفع مثل شهرک های اقماری و در مناطق پست اردبیل به صورت یکنواخت صورت گیرد، عنوان کرد: شرکت آبفای شهری اردبیل توانسته با اجرای مانور شیرآلات این بخش را مدیریت کند.

معاون بهره‌برداری آبفای شهری استان در مشکلات آب مصرفی در برخی از شهرهای این استان تاکید کرد که در برخی شهرهای شمالی استان مثل اصلاندوز و شهرستان نمین و عنبران قبلا مشکل فشار آب و قطعی موقتی و حتی طولانی مدت را داشتیم که این مشکلات امروز برطرف شده است.

* رفع مشکل فشار آب در برخی شهرهای استان اردبیل

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب برای رفع این مشکلات طی سال گذشته و امسال ادامه داد: در برخی از شهرهای استان با روش زون بندی مشکل کمبود آب را حل کردیم و البته شناسایی انشعابات غیرمجاز پرمصرف نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

پاست با بیان اینکه در فصول سرد سال و در فصل بهار و پاییز مشکلی در تامین آب شرب شهروندان نداریم و با حداکثر فشار آب در دسترس قرار می گیرد، یادآور شد: فقط در فصل تابستان و بویژه روزهای گرم به دلیل بالا رفتن مصرف با مشکلاتی مواجه هستیم که باید از سوی شهروندان و دستگاه های مربوطه مدیریت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397،کدخبر: 4340418 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
فرهنگ سازی ای برای مدیریت مصرف باید وجود داشته باشد که ندارد ؛ این مشکل ها با این برنامه های ساده حل نمیشود
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
البته باید جلوی هدر رفت ها هم گرفته شود
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
من اتفاقا شنیدم این همه تبلیغات برای مصرف گراش دن مردم در زمینه بی ابی دروغه! ایران یکی از کم مصرف ترین هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین