پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
فرماندار شهرستان اردبیل با اشاره به مشکل افت ذخائر آب‌های زیرزمینی اردبیل که آن را به یکی از دشت‌های ممنوعه تبدیل کرده است، گفت: تلاش و جدیت بر این است تا سالانه به میزان ۱۶ درصد در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کنیم.فرماندار شهرستان اردبیل انسداد چاه‌های غیرمجاز آب را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و افزود: اردبیل کمترین تعداد چاه‌های غیرمجار آب را داشته به طوری که تنها 14 مورد چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند که در زمینه انسداد این چاه‌ها نیز اقدامات لازم در دست اجراست.

شعار سالجواد زنجانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی اردبیل اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی که در منطقه وجود دارد باید در راستای مدیریت مصرف صحیح آب برنامه‌ریزی لازم و اساسی انجام شده و تلاش کنیم تا با اقدامات لازم در راستای کاهش مصرف آب برنامه‌ریزی کنیم.

وی اصلاح الگوی کشت را از اقدامات مهم و اساسی در این حوزه برشمرد و بیان کرد: انتظار می‌رود در این زمینه کشاورزان اصل صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند چرا که با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی بوده با اصلاح الگوی کشت می‌توانیم در کنار سایر اقدامات شاهد صرفه‌جویی اساسی در مصرف آب در این بخش باشیم.

فرماندار شهرستان اردبیل انسداد چاه‌های غیرمجاز آب را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و افزود: اردبیل کمترین تعداد چاه‌های غیرمجار آب را داشته به طوری که تنها 14 مورد چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند که در زمینه انسداد این چاه‌ها نیز اقدامات لازم در دست اجراست.

زنجانی با تاکید بر کنترل حفر چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق کشاورزی در سطح شهرستان تصریح کرد: در کنار این امر در زمینه کنترل مصرف آب در قالیشویی‌ها، ماشین‌شویی‌ها و استخرها نیز برنامه‌ریزی لازم انجام و با مصرف بیش از حد آب برخورد می‌شود تا با این اقدامات کاهش ذخیره آب‌های زیرزمینی در اردبیل جبران شود.

وی با اشاره به مشکل افت ذخائر آب‌های زیرزمینی اردبیل که آن را به یکی از دشت‌های ممنوعه تبدیل کرده است، گفت: تلاش و جدیت بر این است تا سالانه به میزان 16 درصد در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کنیم که این امر مستلزم اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه نظیر اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های آبیاری نوین است.

فرماندار اردبیل با تاکید بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها اظهار کرد: انتظار می‌رود حساسیت‌ها در این حوزه افزایش یافته و برخوردهای جدی با متخلفان در این زمینه به ویژه ساخت و سازها در حرم رودخانه سردابه مورد توجه جدی قرار گیرد و حفاظت از حریم این رودخانه‌ها در اولویت باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 4 مهر 97، کدمطلب: 1837824، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
استفاده درست آب در زمینه کشاورزی به تنهایی تغییر بزرگی در کاهش مصرف آب ایجاد میکنه که شاید این استان رو از مشکلات حاد تر نجات بده
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
بخاطر کشاورزی که اصولی انجام نمیشه الان دیگه تو همه شهره ا با این مشکلات مواجه هستیم م.ق714
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین