پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
بانک جهانی اعلام کرد که طبق توافق پاریس 28 درصد سرمایه های خود را به «تغییرات اقلیم» اختصاص می دهد.

شعارسال: بانک جهانی با متمرکز کردن اقدامات مالی خود روی متوقف کردن «تغییرات اقلیم» در نقش خود برای کاهش فقر «تغییری بنیادی» انجام داده است.

بزرگترین ارائه دهنده خدمات مالی به کشورهای در حال توسعه اعلام کرده که 28 درصد سرمایه گذاری های خود را مستقیما به پروژه های «تغییرات اقلیم» اختصاص می دهد.

در کنفرانس تغییرات اقلیم ۲۰۱۵ پاریس، محورهای بانک جهانی و بانک های همکار آن برای ارائه کمک های مالی به کشورهای فقیر به هدف اینکه تولید گازهای گلخانه ای خود را قطع کنند و با اثرات «گرمایش جهانی» مقاومت کنند، مشخص شد.

جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی در این رابطه گفت: «به دنبال توافق پاریس، ما برای مراقبت از نسل های آینده باید اقدامات جسورانه ای انجام دهیم. ما به سرعت در حال تلاش هستیم تا به کشورهای مختلف کمک کنیم تا به سوی افزایش استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر، کاهش منابع تولید کننده کربن و توسعه سیستم های حمل و نقل سبز حرکت کنند. کشورهای در حال برای احرای طرح های تغییرات اقلیمشان کمک ما را می خواهند و ما هر کاری را می کنیم تا به آنها کمک کنیم.»

جام رومی، مدیر ارشد تغییرات اقلیم در بانک جهانی به خبرنگاران گفت: «این یک تغییر بنیادی برای بانک جهانی است. ما تغییرات اقلیم را وارد «دی ان ای» خود می کنیم. تا 15 سال دیگر تغییرات اقلیم 100 میلیون نفر را فقیر می کند.»

حداقل سالی 16 میلیارد دلار از بانک جهانی هزینه پروژه های تغییر اقلیم خواهد شد؛ پروژه هایی مانند توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر. تا سال 2020 این بودجه باید به حدود 29 میلیارد دلار برسد.

این موسسه کمک خواهد کرد که 150 میلیون خانه در کشور های در حال توسعه از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند.

در سال های گذشته انتقاد های شدیدی از بانک جهانی به علت حمایت از زیر ساخت های تولید کننده گازهای گلخانه ای شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 20فروردین1395، کدخبر: 525083: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین