پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور جزئیات آماده باش ماموران پلیس فرودگاه در عملیات حج امسال را تشریح و هشدارها و توصیه‌های لازم را به حجاج اعلام کرد.
شعارسال: سردار حسن مهری درباره اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در عملیات حج امسال اظهار کرد: امسال طبق پیش بینی‌ها 86 هزار نفر از طریق 19 فرودگاه کشور به سرزمین وحی سفر خواهند کرد که از این تعداد 22 هزار نفر یعنی بیشترین تعداد حجاج از تهران راهی مدینه یا مکه خواهند شد.

وی درباره اقدامات پلیس فرودگاه برای سفر حجاج، اظهار کرد: در همین راستا از ماه‌ها قبل چندین جلسه جهت هماهنگی با سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و ... برگزار شد و از ابتدای امسال نیز دوره‌های آموزشی مختلف برای کشف موادمخدر و چگونگی رفتار با حجاج و زائران برگزار کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

سردار مهری با بیان اینکه به تمامی ماموران پلیس فرودگاه خوش رفتاری با زائران و مسافران تاکید شده است، گفت: متاسفانه گاهی خستگی کار و فعالیت شبانه روزی ماموران سبب می‌شود که رفتارشان با حجاج یا مسافران مناسب نباشد، اما به تمامی همکاران تاکید کردیم که باید رفتار مناسب داشته باشند و به هیچ عنوان رفتار نامناسب مورد تاکید نیست و خدایی نکرده رخ دادن هرگونه بدرفتاری از سوی ماموران ما پذیرفته نیست و با آن برخورد خواهد شد.

کاهش اقلام دارویی ممنوعه حجاج از 300 به 10 قلم

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره اقلام ممنوعه زائران، اظهار کرد: سال‌های گذشته حدود 300 قلم دارو و مواد دارویی جز اقلام ممنوعه بود که خوشبختانه امسال با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت این تعداد به 10 قلم کاهش یافته است.

مهری با بیان اینکه مواردی همچون متادون‌ها، ترامادول، داروهای کدئین دار و .... جز موارد ممنوعه سفر حجاج به عربستان است ، گفت: تمامی این موارد از سوی پلیس فرودگاه در قالب بروشور به تک تک زائران و کاروان‌ها ارائه شده است. علاوه بر آن تمامی این موارد با هماهنگی سازمان حج و زیارت برای زائران پیامک شده است وهمکاران من در فرودگاه نسبت به چک و کنترل این موارد نیز اقدام خواهند کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه کشف این مواد در کشور عربستان مجازات زندان را در پی دارد، گفت: اگر اقلام و موارد ممنوعه از فردی در کشور عربستان کشف شود مطابق با قوانین همان کشور با وی رفتار خواهد شد و با توجه به اینکه کشور ما در آن کشور کنسولگری ندارد احتمال اینکه این افراد تا سال اینده در عربستان در بازداشت بمانند زیاد است، چراکه سال بعد دوباره رایزنی‌های حج و زیارت برای حج سال آینده آغاز خواهد شد و آن زمان نمی‌توان اقدامی را انجام داد بنابراین توصیه اکید ما به زائران این است که درمورد اقلام و موارد ممنوعه به هشدارهای پلیس و حج و زیارت حتما توجه کافی را داشته باشند.

سردار مهری با بیان اینکه با هماهنگی کاروان‌ها و به منظور تسهیل در رفت و آمد حجاج تا 48 ساعت قبل از پرواز بار و چمدان حجاج اخذ شده و تحت نظارت نماینده کاروان‌ها بازرسی می‌شود، خاطر نشان کرد: این اقدام به منظور سرعت دهی به فرایند پرواز حجاج و سوار شدن به هواپیما است.

وی به زائران توصیه کرد که از قبول هرگونه بسته، بطری و حتی اقلام کوچک برای چند دقیقه هم که شده از افراد غریبه و ناشناس خودداری کنند و همچنین به هیچ عنوان لوازم و اشیا خود را نیز به افراد غریبه ندهند چراکه ممکن است برخی از اقلام ممنوعه را داخل آن جاسازی کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور همچنین از حجاج خواست که حتما مدارک هویتی و شناسایی خود را نزد خود نگه دارند.

وی درباره میزان ارز مجاز برای زائران نیز گفت: ارز مجاز زائران همان ارز مجازی است که تمامی مسافران خارجی می‌توانند آن را خارج کنند و توصیه من به زائران این است که ارز را از کشور خارج نکنند و پول زیادی به همراه حود نبرند چراکه هدف از این سفر زیارت است و تمام هزینه‌های مربوط به ذبح قربانی و محل اقامت نیز از سوی سازمان حج اخذ شده است. اما آنطور که من اطلاع دارم حدود 200 تا 300 دلار ارز در اختیار زائران قرار داده می‌شود اما لزومی ندارد که زوار پول زیادی را در عربستان خرج کنند به ویژه اینکه هیچ کالا و جنس خاصی در عربستان نیست که نمونه بهترش در کشور ما وجود نداشته باشد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور همچنین با اشاره به بدرقه زائران از خانواده حجاج درخواست کردکه مراسم بدرقه را در خانه انجام داده و از حضور و ازدحام در فرودگاه ها خودداری کنند.

مهری در پایان با تاکید بر اینکه ماموران پلیس فرودگاه کشور در عملیات حج در آماده باش کامل هستند تصریح کرد: علاوه بر آن عوامل انتظامی و یگان‌های دیگر نیز با ما همکاری خواهند کرد تا انشاءالله عملیات حج بدون مشکل در فرودگاه‌های کشور انجام شود. از زائران نیز درخواست داریم که با پلیس همکاری و همراهی داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 30 تیر 1397 ، کدخبر: 97042915765 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Greece
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
ا.ف75
چرا باید چندین هزار دارو رو ما ببریم به حج و حتی برای حجاج دیگه که از کشور ما نیستن هم دارو بدیم وقتی خودمون تو داخل محتاجیم بهش؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین