پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی(ع)، شهرستان های استان تهران غرق در ماتم و عزا شد که کانون تجمع عاشقان امام هادی(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.
شعار سال: همزمان با شب سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان های استان تهران سیاهپوش شد و مردم متدین و انقلابی این استان در سوگ شهادت امام هادی(ع) به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

عزاداران و ارادتمندان امام علی النقی(ع) همزمان با شب شهادت این امام همام در مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و امامزادگان واجب التعظیم حاضر شده و به اقامه عزا پرداختند.

حضور نوجوانان و جوانان با لباس های مشکی در مراسم شهادت امام هادی(ع) نشان دهنده عمق باور دینی آینده سازان ایران اسلامی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بوده و این پیام را به دشمنان منتقل کرد که مردم ایران هیچگاه از مبانی اسلامی دست نخواهند کشید.


همچنین برنامه های ویژه عزاداری امام هادی(ع) در مساجد جامع و شاخص شهرستان های استان تهران با حضور جمعی از روحانیون و مسئولان برگزار شد.

حضور ارادتمندان امام هادی(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

 مراسم شهادت امام هادی(ع) درشهرستان های پردیس، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ملارد، شهرقدس، ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، رباط کریم، بهارستان و سایر مناطق استان تهران با حضور عزاداران برگزار شد.

در شب شهادت امام هادی(ع)، جمعی از اردتمندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت نیز از نقاط دور و نزدیک خود را به قبله تهران رسانده بودند و در مراسم عزای دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کردند.

آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز همزمان با شب شهادت امام هادی(ع) برنامه های ویژه ای برای زائران و مجاوران حرم برگزار کرد.

امام هادی(ع) به کادرسازی برای گسترش مکتب تشیع پرداخت

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی با اشاره به نقش امام هادی(ع) در گسترش مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: امام هادی(ع) از هر فرصتی برای گسترش و تعمیق مکتب تشیع استفاده کردند.

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان ورامین افزود: امام هادی(ع) در دوران امامت ۳۳ ساله خود، با تربیت شاگردان آگاه و بصیر به کادرسازی برای گسترش مکتب تشیع پرداختند.

وی ادامه داد: خلفای عباسی که از فعالیت ها و روشنگری های امام هادی(ع) نگران و عصبانی بودند، این امام همام را تحت شدیدترین آزارها قرار دادند ولی امروز نام و یاد امام دهم شیعیان در حال گسترش است.

قدوسی نژاد اضافه کرد: طی سال های اخیر شاهد توهین برخی دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت به امام هادی(ع) بوده ایم اما این تلاش ها باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم جهان با این امام همام می شود.


ابعاد مختلف زندگی امام هادی(ع) برای نسل جوان بیان شود

حجت الاسلام مصطفی دین پرور کارشناس مذهبی اظهار داشت: امام هادی(ع) یکی از امامان تأثیرگذار در برخورد با جریانات انحرافی و فرقه های نوظهور و منحرف بودند و از همه ظرفیت ها برای نشان دادن ماهیت این گروه ها به امت اسلامی استفاده می کردند.

وی افزود: متأسفانه ابعاد مختلف زندگی امام هادی(ع) برای نسل جوان بیان نشده است و این امر رسالت دانشگاهیان، مبلغان، روحانیون، فرهنگیان و فعالان فرهنگی و تبلیغی را سنگین تر می کند.

دین پرور با اشاره به ضرورت تبیین سیره زندگی امام هادی(ع) برای پیروان آن حضرت ادامه داد: امروز باید از ظرفیت های مختلف برای بیان سیره و روش زندگی امام هادی(ع) استفاده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 23 فروردین 1395، کد خبر:    3595254 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین