پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
هنوز برای پیش بینی درباره انتخابات زود است. اینکه جریان ‌های سیاسی تا چه اندازه برای موفقیت در انتخابات ‌های پیش رو شانس دارند و اینکه چه گزینه هایی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری اقدام خواهند کرد و بسیاری از سوالات مشابه درباره انتخابات را نمی‌توان از حالا پاسخ درستی به آنها داد

شعارسال:هنوز برای پیش بینی درباره انتخابات زود است. اینکه جریان ‌های سیاسی تا چه اندازه برای موفقیت در انتخابات ‌های پیش رو شانس دارند و اینکه چه گزینه هایی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری اقدام خواهند کرد و بسیاری از سوالات مشابه درباره انتخابات را نمی‌توان از حالا پاسخ درستی به آنها داد.

فضای سیاسی کشور در شرایطی که فاصله زمانی زیادی تا ادوار انتخاباتی پیش رو وجود دارد، وارد یک رقابت دو قطبی سیاسی شده است. رقابتی که چه اصلاح طلبان و چه اصول‌گرایان اعتدالی بارها و بارها آن را زود هنگام و تاثیرگذار عنوان کرده اند. علی تاجرنیا نماینده اصلاح طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگویی با «روزان» به نقد و تحلیل این مسئله پرداخته و در این خصوص به ما چنین توضیح می‌دهد که «چراکه بخشی از این اتفاقات در گرو اتفاقات محدود به دوران و ایام انتخابات هستند و بخشی دیگر از این اتفاقات تاثیر گرفته از شرایط قبلی مانند عملکرد دولت و مجالس وقت هستند.

**
موضع‌گیری برخی جریان‌های سیاسی و همین طور رسانه ‌ها حکایت از آن داشته که رفته رفته سیاسیون خود را برای رقابت‌های انتخاباتی، آن هم از مدت‌ ها قبل از رسیدن انتخابات آماده می‌کنند. از نظر شما انتخابات آینده چه نتایجی خواهد داشت؟
هنوز برای پیش بینی درباره انتخابات زود است. اینکه جریان‌های سیاسی تا چه اندازه برای موفقیت در انتخابات ‌های پیش رو شانس دارند و اینکه چه گزینه هایی برای نامزدی در انتخابات ریاست ‌جمهوری اقدام خواهند کرد و بسیاری از سوالات مشابه درباره انتخابات را نمی‌توان از حالا پاسخ درستی به آنها داد. چراکه بخشی از این اتفاقات در گرو اتفاقات محدود به دوران و ایام انتخابات هستند و بخشی دیگر از این اتفاقات تاثیر گرفته از شرایط قبلی مانند عملکرد دولت و مجالس وقت هستند. در واقع اینکه دولت و مجلس تا چه اندازه در انجام وظایف خود موفق بوده و تا چه اندازه در رسیدن به اهداف و مطالبات عمومی و شعارهای انتخاباتی راسخ هستند، جملگی بر رای و نظر مردم تاثیر خواهد داشت. من تصور می‌کنم که در این شرایط ورود زودهنگام به انتخابات صلاح نیست.

**
شما رابطه بین اصلاح طلبان و دولت و مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اصلاح طلبان اگرچه حامی دولت هستند ولی هیچ گاه این حمایت را به معنای انتقاد نکردن نمی‌دانند. در واقع اصلاح طلبان اعتقاد به آن داشته که باید نقد سازنده و دلسوزانه نسبت به عملکرد دولت در عرصه ‌های مختلف داشته باشند. این مسئله به دلیل آن بوده که اصلاح طلبان خواستار رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های عمومی هستند و اساسا یکی از محورهای خود را این موضوع قرار داده اند. بنابراین این نقد و انتقاد به هدف مطالبه گری انجام می‌شود و از این حیث تصور می‌شود که اصلاح طلبان همچنان در این مسیر و با این روش موضع خود را نسبت به دولت حفظ کرده اند.

**
مهم‌ترین اولویتی که دولت باید پیگیری کند چیست؟
مهم‌ترین اولویتی که دولت در این شرایط باید دنبال کند، رسیدگی به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور است. فراموش نکنیم که طی یک دهه گذشته مردم و مسئولان به صراحت بارها و بارها درباره مشکلات اقتصادی خود صحبت کرده اند و امروز نیز تغییر و تحولات در بازارهای داخلی حکایت از آن داشته که می‌بایست دولت یک تصمیم و رویکرد جدی را برای برون رفت از این مشکلات و حل آن چاره کند.

**
از نظر شما دولت چقدر در تعامل با جامعه موفق بوده است؟ برخی گفتگو با مردم را بهترین راه‌حل در این عرصه می‌دانند.
قطعا سخن گفتن با مردم و اینکه آنان را در جریان اتفاقات قرار بدهیم باعث می‌شود که ارتباط و تعامل بین مردم و مسئولان تقویت شود و در همین راستا به نظر می‌رسد که دولت باید راهکار و روش دوباره‌ای را در پیش بگیرد. آقای روحانی البته در این خصوص تلاش می‌کند که به نحوی این ارتباط را تقویت کند و برای رسیدن به نتایج بهتر لازم است که تمام اعضای دولت در این مسیر قدم بردارند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار31 تیر 97، کدخبر: 82977821، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین