پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان شیوع بیماری ویتیلیگو (که مردم آن را به نام‌های پیسی یا برص می‌شناسند) در جوامع مختلف از جمله ایران بین ۰.۱ تا ۲ درصد است.

شعار سال: شهیده امینی در حاشیه نشست فصلی اخیر انجمن علمی داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه پاسخ به درمان در این بیماری غیرقابل پیش‌بینی و بسیارا کند است، افزود: البته با درمان‌های فعلی آن بخش از پوست که رنگدانه‌های خود را از دست داده می‌تواند مجددا به رنگدانه‌سازی بازگردد اما سیر درمان آهسته است و حتی ممکن است پس از مدتی این بیماری در ناحیه دیگری از پوست خود را نشان دهد که این حاکی از غیرقابل پیش‌بینی بودن بیماری دارد و البته در برخی از بیماران نیز این بیماری بطور کامل درمان می‌شود.

وی افزود: مسائل ژنتیکی هم می‌تواند در بروز این بیماری موثر باشد اما ژن مشخصی در این زمینه شناسایی نشده است.

این متخصص داروسازی بالینی با اشاره به اینکه در زمینه درمان بیماری ویتیلیگو هم داروهای تولید داخل داریم هم داروهای وارداتی توضیح داد: چون این بیماری جزو بیماری‌های قدیمی است، در طب سنتی نیز راهکارهایی برای درمان این بیماری ارائه شده که برخی از آنها علمی و برخی دیگر نیز غیرعلمی هستند. مثلا استفاده از برخی ویتامین‌ها به عنوان درمان کمکی دوره درمانی را بهبود می‌بخشد. یا برخی از ترکیبات گیاهی بهتر باعث افزایش پاسخ به درمان می‌شوند.

امینی آثار روانی ناشی از بیماری را سنگین توصیف کرد و گفت: بزرگترین مشکل این بیماری تاثیر و بار روانی آن است. این بیماری دردناک نیست اما ضایعات آن بسته به جایی که نمایان می‌شود به ویژه در صورت و نواحی قابل رویت فرد را از زندگی اجتماعی دور کرده و گوشه‌گیر می‌کند. حتی در برخی فرهنگ‌ها به بیماران برچسب می‌زنند. بیشترین زمان بروز این بیماری هم در دهه دوم زندگی افراد است که دوره اساسی فعالیت اساسی فرد محسوب می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 30تیر97، کدمطلب: 14640، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین