پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
فرماندار شهرستان لنجان گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری به شمار می آید بر همین اساس همه دستگاه ها باید بیشتر تمرکز خود را بر روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی به منظور مبارزه با مواد مخدر معطوف کنند و در این میان باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیش از پیش استفاده کرد.

شعار سال: مهدی صفرخانلو در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: زنگ خطر گرایش به مصرف مواد مخدر در جوامع مختلف به صدا درآورده است چراکه اعتیاد یکی از توطئه های سلطه جویانه استکبار جهانی برای دستیابی به اهداف شوم خود به شمار می آید.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی لازمه جلوگیری از گرایش افراد مختلف به مصرف مواد مخدر است، افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است بر همین اساس همه دستگاه ها باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی به منظور مبارزه با مواد مخدر معطوف کنند و در این میان باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: در بحث اجتماعی کردن و مقابله با اعتیاد نقش مردم و نهادهای مدنی بسیار پررنگ است از این جهت انتظار می رود سمن های فعال در شهرستان لنجان با عزمی جدی برای کاهش این پدیده شوم همراه و همگام با مسئولان باشند.

وی ادامه داد: آموزش به افراد مختلف در مقابله اجتماعی با اعتیاد تاثیر بسزایی دارد و یکی از مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شهروندان در جهت پیشگیری و مقابله با این بلای اجتماعی است که باید هرچه سریع تر عملیاتی شود.

صفرخانلو اضافه کرد: آموزش چهره به چهره، برای اجتماعی کردن مواد مخدر امری ضروری است و در این میان می توان از ظرفیت نمایشگاه های دایمی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر بهره مند شد، البته در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر آموزش مهارت های زندگی نیز امری مهم و کلیدی است که باید از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی آغاز کرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: طرح های مصون سازی اعتیاد باید در مهدهای کودک و مدارس شهرستان لنجان اجرایی شود تا آنها با فرا گرفتن مهارت «نه گفتن» در برابر آسیبی همچون مصرف مواد مخدر محفوظ بمانند.

وی متذکر شد: طبق گزارشات ارایه شده هفت مرکز اقامتی میان مدت و ترک اعتیاد در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال فعالیت هستند و با توجه به اهمیت فعالیت این کمپ ها اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و کارشناسان فرمانداری شهرستان لنجان باید نظارت‌های لازم را بر فعالیت این کمپ ها انجام دهند تا آسیب‌های اجتماعی را به همراه نداشته باشند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 349144، www.imna.ir.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین