پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
اگر در روزهای پایانی شورای سوم حساب و کتاب های شرکت جهان پر حاشیه ترین موضوعی بود که اعضای شورای وقت پیگیر آن بودند، در شورای چهارم خالی شدن یک باره حساب های سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یکی از مهم ترین تذکرات پایانی این شورا بود.

شعار سال: تخلفات سازمان بازنشستگی یکی از موضوعاتی است که گفته می شود محمد علی نجفی در قالب گزارش به قوه قضاییه ارسال کرده است. رحمت الله حافظی هم که در صحن علنی شورای چهارم به خالی شدن حساب های این سازمان اشاره کرده بود می گوید به دادسرای منیریه رفته تا به عنوان مطلع تمام اطلاعاتش را در اختیار قوه قضاییه بگذارد.

اما اعضای شورای شهر تهران اطلاع چندانی از جزییات این تخلفات و موضوعی که قوه قضاییه پیگیری می کند ندارند.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به اسکان نيوز می گوید: اطلاعی از پرونده ای که از سوی قوه قضاییه دنبال می شود ندارم اما آنچه مسلم است تخلفات متعددی در زمان مدیریت مصطفی منتظر المهدی در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران رخ داده است که یکی از این موارد موضوعی است که حافظی و برخی از اعضای شورای چهارم آن ر ا اعلام کرده اند.

وی ادامه می دهد: قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کرده و ما منتظر نتیجه بررسی های قضایی هستیم.

محمود میر لوحی نیز که معمولا بیش از سایر اعضای شورای شهر تهران در خصوص تخلفات گذشته اظهار نظر می کند، می گوید: اطلاعی از این که چه موضوعی از سوی قوه قضاییه در خصوص سازمان بازنشستگی دنبال می شود ندارم اما برخی از موسسات وابسته به شهرداری به ویژه آن ها که جنبه های اقتصادی داشته اند در حفظ دارایی های شهر کوتاهی کرده اند .

او ادامه می دهد: اگر از بررسی ماموریت های مختلف این سازمان ها صرف نظر کنیم و تنها به ارزیابی عملکرد اقتصادی این شرکت ها که ماموریت حفظ دارایی، کسب درآمد و کسب سود و ارزش افزوده برای شهر داشته اند بپردازیم متوجه می شویم در همین یک ماموریت هم ناکاآمد بوده اند. در حالی که طی دو دهه اخیر تمام کشور منابع مالی خود به داخل شهر تهران گسیل کرده اند و وضعیت منطقه پنج و 22 نتیجه این سرمایه گذاری است. این شرکت ها و سازمان ها منابع مالی تهران را در خارج از تهران سرمایه گذاری کرده اند و مشخص نیست که بتوان همان منابع اولیه را به دست بیاوریم.

دلیل این سرمایه گذاری های بی نتیجه و غیراقتصادی مشخص نیست. به جز پرونده خالی شدن حساب های بانکی سازمان بازنشستگی در زمان مدیریت منتظر المهدی، قرار دادهای بلند مدت در این سازمان با رقم های غیرمعمول در مجموعه بام لند نیز مورد بررسی دوباره قرار گرفته است. به نظر می رسد رسیدگی به پرونده های سازمان بازنشستگی در دوران مدیران گذشته شهر اولین ورود قوه قضاییه به گزارش های ارسال شده از سوی نجفی به این نهاد است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان، تاریخ انتشار 10 مرداد 97، کد مطلب: 12821، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
ای کاش بیایم لیست تموم چیزایی که سرمایه ایران رو حیف و میل کرد رو بنویسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین