پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: سفرهای خارجی از شروع به کار شورای پنجم شهر تهران بارگذاری می شود و تا جایی که اطلاعات موجود باشد به تدریج سفرهای قبل از یکسال اخیر نیز شفاف سازی خواهد شد.

شعار سال: یک فوریت طرح «مدیریت تعارض منافع در شهرداری» در شورای شهر تهران رای آورد. طبق ماده نه این طرح سفرهای خارجی مدیران و پرسنل شهری روی سامانه شفاف سازی بارگذاری خواهد شد.

مجید فراهانی در باره سفرهای خارجی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای شهر تهران، برای بررسی سفرهای خارجی سیستم نظام شهری (شهرداری و اعضای شورای شهر) کمیته ای با عنوان «سفرهای خارجی در شهرداری تهران» تشکیل شد. ریاست این کمیته را معاونت مالی و اداری شهرداری به عهده دارد و اعضای این کمیته منابع انسانی شهرداری، رئیس حراست شهرداری، رئیس سازمان بازرسی شهرداری و دو نفر از اعضای شورای شهر تهران (به عنوان ناظر)، رئیس روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران و یک عضو دبیرخانه سفرهای خارجی هستند.

وی با اشاره به این که سفرهای مدیریت شهری به خارج از کشور باید در این کمیته مصوب شود، افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که به عنوان قانون به آن توجه ویژه ای داریم این است که سفر باید اضطراری و واجب باشد و اثبات شده باشد که این سفر به لحاظ ماموریت های شهرداری مورد نیاز است. این توجه و حساسیت از انجام سفرهای غیرضروری که فلسفه وجود و تاثیر آن به پیشبرد ماموریت های شهرداری مشخص نیست، جلوگیری شود.

عضو کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران گفت: سفرها هزینه دارد و این هزینه ها هم کم نیست و با افزایش نرخ ارز، سفرها با قیمت گزافی محقق می شود.

فراهانی با اشاره به این که ما در جلساتی که شرکت کردیم، جلوی بعضی از سفرهای غیرضرور را گرفتیم، تاکید کرد: بعضی از این سفرها بیشتر از سه چهار روز بود. سفرهای 10 روزه منطقی به نظر نمی رسد.

وی با بیان این که ملاحظه مهم دیگر این است که افرادی سفر کنند که متناسب با ماموریت سازمانی شان باشد، افزود: به عنوان مثال در سفری که برای ناوگان آتش نشانی باشد، حضور یک نفر از روابط عمومی معنی ندارد. بنابراین مانع سفر افراد غیرمرتبط با ماموریت سازمانی نیز شدیم. البته صرفه و صلاح شهر و شهرداری را هم لحاظ کردیم و باید بعد از سفر گزارشی ارائه شود تا دستاوردهای سفر مشخص شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به بازگذاری سفرها در سامانه شفاف سازی، تاکید کرد: با شفاف سازی قراردادها مشخص شد که ترک تشریفات در انعقاد قراردادهای شهری از 50درصد به یک سوم قراردادها کاهش یافته است. خاصیت سامانه شفاف سازی این است که همه می توانند مسائل، قراردادها، سفرها و... را پیگیری کنند. فساد و تخلف همیشه در پشت درهای بسته و بدون نظارت رسانه ها و مردم شکل می گیرد. یکی از دلایلی که فساد در کشورهای توسعه یافته کم است شفافیت و نظارت مردم است. اگر در راستای شفاف سازی بتوانیم سفرهای خارجی را اطلاع رسانی کنیم، مطمئن باشید نقش عمده ای از هزینه ها، فساد، تبانی ها و... کاهش خواهد یافت.

فراهانی در پاسخ به این سوال که چرا به جای بارگذاری سفرهای یکسال، سفرهای چهار سال اخیر را بارگذاری نمی کنید؟ گفت: اولویت ما شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات خودمان است. سفرهای خارجی از شروع به کار شورای پنجم شهر تهران بارگذاری می شود و تا جایی که اطلاعات موجود باشد به تدریج سفرهای قبل از یکسال اخیر نیز شفاف سازی خواهد شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 12882، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین