پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه متأسفانه نهادهایی که خود باید با فساد برخورد کنند بعضاً آلوده به فساد می‌شوند، از تسویه حساب‌های سیاسی از سوی نهادهای نظارتی با برخی مدیران انتقاد کرد.

شعار سال: محمدرضا عارف در جمع رئیس و مدیران ارشد دیوان محاسبات کشور افزود: متأسفانه شاهد هستیم به‌خاطر برخوردهای سیاسی با موضوع نظارت از وظیفه ذاتی نهادهای نظارتی غفلت می‌شود و این موضوع باعث شکل‌گیری برخی تخلفات بخصوص زمینه‌ساز برخی فسادها در دستگاه‌ها شده است.وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف دستگاه‌های نظارتی مبارزه با فساد است، گفت: برای مبارزه با فساد به یک عزم ملی نیاز داریم. اگر از تجربه‌های تاریخی استفاده کنیم می‌بینیم که عوامل فروپاشی اکثر نظام‌های حکومتی فساد بوده است؛ همان‌طور که یکی از عوامل سرنگونی رژیم پهلوی نیز فساد گسترده در آن رژیم بود. به‌همین خاطر نهادهای نظارتی باید بشدت نسبت به فساد در نهادهای مختلف حساس باشند و در برخورد با آن مماشات نکنند. او ادامه داد: گاهی به برخی افراد که ظرفیت پذیرش مسئولیت نداشتند سمت‌های کلانی داده شد و آنها با عملکرد بدشان برای کشور مشکلات عظیمی ایجاد کردند که هنوز تبعات سوء مدیریت آنها را مشاهده می‌کنیم و عجیب است که اکنون در مقام مدعی هم ظاهر می‌شوند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیردقیق و شایعه‌سازی در فضای رسانه‌ای کشور توسط برخی اشخاص و مسئولان تصریح کرد: گاهی برخی افراد برای آنکه در فضای مجازی قهرمان شوند اظهارنظرها و شایعاتی را مطرح می‌کنند که تا مدت‌ها افکار عمومی ذهنشان درگیر این گونه شایعات می‌شود. متأسفانه در فضای مجازی هر چه تند و تیزتر صحبت شود با اقبال بیشتری رو به رو می‌شوند غافل از اینکه قهرمانان فضای مجازی فردا علیه خودشان در همین فضای مجازی عمل خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 478678


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا هم بزرگترین مشکل ما الان همین شده! سیستم نظارتی خوبی نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین