پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷
وقتی به قیمت کالاهای اساسی در چند ماهه اخیر نگاهی می‌اندازیم افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که‌ روز به روز گلایه‌ها از ‌وضعیت اقتصادی جامعه بیشتر شده و رفته رفته مردم زیر بار این گرانی‌ها کمر خم می‌کنند.

شعارسال: وقتی به قیمت کالاهای اساسی در چند ماهه اخیر نگاهی می‌اندازیم، متأسفانه شاهد سیر صعودی قیمت این اجناس و کالاها هستیم و شرایط به گونه‌ای است که‌ روز به روز گلایه‌ها از ‌وضعیت اقتصادی جامعه بیشتر شده و رفته رفته مردم زیر بار این گرانی‌ها کمر خم می‌کنند.

این روز‌ها علاوه بر بی‌ثباتی در بازار کالاهای اساسی از جمله گوشت، برنج، مرغ و غیره شاهد التهاب و نا به‌سامانی در نرخ طلا و ‌ارز و همچنین ماشین‌ها و سایر اجناس هم هستیم؛ نبود ثبات در قیمت، گران‌فروشی و عدم نظارت برخی دستگاه‌های مربوطه در توزیع کالاهای اساسی موجب شده تا مردم زاهدان نسبت به اوضاع فعلی بازار و گرانی‌های آن گله‌مند و نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد جامعه نگران بوده و از دولت خواستار سر و سامان دادن به اوضاع بازار هستند و از قوه قضائیه می‌خواهند تا با اخلال‌گران برخورد قاطع کند.

حرف مردم

کیخواه یک بازنشسته آموزش و‌ پرورش در زاهدان می‌گوید: شاید زمانی به ذهن آدم هم خطور نمی‌کرد که اقتصاد امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شود، وضعیت اقتصادی و درآمد هر روز نسبت به روز گذشته بدتر می‌شود.

وی افزود: قیمت‌ها هر روز بالاتر می‌رود و کالایی نیست که قیمت آن نسبت به گذشته پایین آمده باشد.

درآمدمان کفاف خرج‌های ضروری را نمی‌دهد

یکی از کسبه‌های زاهدان بیان داشت: قدرت خرید بسیار پایین آمده الان ساعت 4 ظهر است و هنوز یک قلم جنس هم فروش نرفته است.

میری ادامه داد: دو دختر دانشجوی دانشگاه آزاد دارم و مجبورم از پس‌اندازم خرج کنم چرا که دخلمان کفاف خرج زندگی را نمی‌دهد.

با وجود همه نگرانی‌ها پای انقلاب خود ایستاده‌ایم

سروری یکی از بازاریان شهر زاهدان که چندین سال است مشغول به خرید و فروش پوشاک می‌باشد می‌گوید: من به عنوان یکی از‌ جوانان این مملکت باتوجه به اوضاع اقتصادی کنونی و مشکلات حاکم بر جامعه که زندگی را بر تمام مردم دشوار و سخت کرده است باز هم می‌گوییم که ما در شرایط سخت‌تر از این هم پای انقلاب خود ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم خون پاک شهیدان پایمال شود.

لزوم برخورد انقلابی با اخلال‌گران بازار

نوری یکی دیگر از شهروندان زاهدانی با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر بازار می‌گوید: بسیاری از جوانان هنگام ازدواج به دنبال خرید طلا می‌روند اما با وجود گرانی در بازار قدرت خرید مردم کاهش داشته است و‌ برخی از این اوضاع سوء استفاده می‌کنند.

وی از قوه قضاییه برخورد انقلابی با اخلال‌گران بازار را خواستار شد و گفت: قوه قضائیه باید با افرادی که درصدد ایجاد بحران در اقتصاد کشور هستند مقابله کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: کنترل و مدیریت همراه با مدارا و پایش های منظم باعث جلوگیری از افسار گسیختگی سودجویان می‌شود.

سیددانیال محبی اظهار داشت : مشکل کمبود برق، کم آبی، نابسامانی و فراز و فرود اقتصادی در کشور باعث ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه شده و فشارهای روانی از داخل و خارج نیز بر این التهابات دامن می زند و نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است.

محبی گفت: برگزاری این نشست ها باید منتج به نتایجی بشود که آرامش روانی جامعه را در پی داشته باشد.

وی افزود: مجموعه دستگاههای اجرایی و نظارتی باید تلاش کنیم با مدیریت هماهنگ و تیمی در راستای کاستن از این التهابات و فشارها راهکاریی ایجاد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخشی از این راهکارها، نظارت و ایجاد امنیت روانی بخصوص برای فضای کسب و کار است.

وی ضمن تاکید بر تقویت اکیپ های بازرسی مشترک با صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در قالب تیمهای سیار و غیرسیار، خاطرنشان کرد: ایجاد تهدید و ارعاب در برخوردهای نظارتی پسندیده نیست و موجب افسار گسیختگی می شود.

مقابله با سودجویانی که اقدام به احتکار و سم پاشی روانی می‌کنند

محبی افزود: توجه ویژه بر نصب قیمت مصوب اقلام و در معرض دید قرار داشتن قیمت اقلام باید صورت بگیرد چراکه مشخص بودن قیمت ها باعث افشای اختلاف قیمت ها و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می گردد.

محبی گفت: مدیریت توام با مدارا و بشیر و نذیر باید در کنار هم باشند و کسبه ای که رعایت انصاف را داشته اند باید مورد تشویق قرار بگیرند.

وی ضمن تاکید به مقابله با سودجویانی که اقدام به احتکار و سم پاشی روانی می‌کنند، تصریح کرد: با فکر و با تعقل با واقعیت های جامعه باید پیش برویم و امید واقعی و نه واهی به مردم بدهیم و در چرخه اطلاع رسانی نیز به گونه ای عمل کنیم که آرامش مردم را بدنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع نیز در این جلسه بر نظارت دقیق دستگاههای نظارتی برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرز تاکید کرد و افزود: سوداگران با استفاده از خلاءهای موجود ، اقدام به خروج کالاهای اساسی از مرز بدون رعایت ضوابط گمرکی و قانونی می‌کنند که به شدت با خروج کالاهایی که مورد نیاز مردم است باید مقابله شود.

نورا گفت : یک از فاکتورهایی که در افزایش قیمت ها تاثیرگذار بوده، افزایش قیمت حمل و نقل ناشی از افزایش قیمت لوازم یدکی است.

لزوم افزایش سهمیه استان در بخش کلاهای اساسی به ویژه مرغ با نرخ دولتی

علیرضا نورا افزایش سهمیه استان در بخش کالاهای اساسی به خصوص مرغ را خواستار شد و افزود: عرضه مواد پروتئینی با نرخ دولتی بخشی از نیاز مردم را تامین خواهد کرد و از التهابات بازار کاسته می‌شود.

معاون استاندار بر استفاده از فرصت مرزو نقش اتاق بازرگانی برای واردات برنج و واردات دام تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی و تعاونی مرزنشینان ضمن رعایت قانون و رعایت حقوق دولتی، رایزنی های لازم با تجار پاکستانی را برای ورود این کالاها به عمل آوردند چراکه افزایش ورود دام به استان تاثیر بسزایی در کنترل و شکسته شدن قیمت گوشت خواهد داشت و از طرفی رونق کشتارگاههای استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1397 ، کد خبر: 13970511000047 ، www.sistan-baluchestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین