پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت های سال های اخیر بنیاد گفت: در سال جاری 6 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

شعارسال: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سردار محمد تقی عصار روز شنبه در آیین افتتاحیه دوره بصیرتی کارکنان بنیاد حفظ آثار در قم، افزود: افتتاح مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در استان های کشور و شهرهایی مثل دزفول که مستقیا درگیر جنگ بوده اند، موید پیشرفت سریع، جهشی و چشمگیری در فعالیت های بنیاد است.

باغ موزه دفاع مقدس استان قم نیز از جمله مراکز فرهنگی در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار قم، در صورت تامین اعتبار در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد. بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در طول سه سال گذشته حدود سه هزار کتاب از سوی بنیاد در سراسر کشور منتشر شده است، گفت: موفقیت های روز افزون بنیاد حفظ آثار محصول انسجام و همبستگی در تصمیم گیری ها و برون داد عالی آن و اقدام هایی است که پس از بررسی های فراوان، تنظیم، تصویب و ابلاغ شده است.

وی با بیان این که موفقیت های بنیاد عمق، پشتوانه و سند راهبردی دارد، افزود: پیشرفت های نجومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، محصول انسجام بیش از پیش و برنامه ریزی دقیق و عمیق است و باید با سرعت و با بصیرت در همین مسیر پیش برویم.

عصار با ذکر این نکته که 12 تن از وزرای کابینه عضو هیات امنای بنیاد هستند، ابراز کرد: ظرفیت های بالایی وجود دارد که باید با بهره گیری از آنها در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تلاش کنیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: ارزش هایی مثل مقاومت و مردمی بودن که برآمده از متن سال های حماسه و ایثار هستند، امروز الگویی برای جبهه مقاومت در یمن و سوریه، تبدیل و منجر به مقاومت چندین ساله و پیروزی های مکرر مردمی در آن کشورها شده است.

عصار با تاکید بر این که همه باید آثار دفاع مقدس را هم حفظ کنیم و هم نشر دهیم، افزود: دفاع مقدس مفهومی متین و داری ژرفای بسیار است و از طرفی، از درون رشد می کند و ما باید با تلاش هوشمندانه صحنه را مدیریت کنیم که در مسیر ترویج حماسه دفاع مقدس، هیچ انحراف و تحریفی صورت نگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: دوره بصیرتی کارکنان بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) و اندیشه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای ارتقای بصیرت و معرفت در حوزه عقیدتی پیش بینی، برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین دوره هایی با توجه به ماهیت بصیرتی و معرفتی آن، به طور حتم منجربه تغییر رفتار و تحول درونی فراگیران خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابراز کرد: تاکنون سه دوره برای مسئولان بنیاد در سراسر کشور برگزار شده و دوره فعلی چهارمین دوره ای است که برای کارکنان برگزار می شود

حجت‌الاسلام محمدحسن دانش رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این آیین با اشاره به ضرورت اخلاص در عمل اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه اخلاص و مکارم اخلاق بودند و همه را به سوی خود جذب می‌کردند.

وی عنوان کرد: مومنان باید به تاسی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، همچون آب و آیینه با رفتار خالصانه، عیوب و محاسن هم را به یکدیگر بازگو کنند.

وی همچنین بهره مندی از فضای معنوی قم و زیارت خالصانه بارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را مورد تاکید قرار داد.

آیین افتتاحیه دوره بصیرتی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از استان‌های سراسر کشور، صبح امروز در مرکز آموزشی تربیتی عمار ناجا در قم برگزار شد.

این دوره تا روز سه‌شنبه 16 مرداد برگزار می‌شود و حاضران در دوره در مدت 32 ساعت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، آموزه‌هایی از قبیل تعمیق معرف در پرتو قرآن و عترت، تحلیل مسائل روز، تاریخ و سیاست و فرهنگ با موضوع انقلاب اسلامی، جریان تکفیر، تربیت فرزند و اخلاق در خانواده را فرا می‌گیرند.

برنامه‌های دیگری از جمله دیدار با علما و مراجع عظام نیز در حاشیه این دوره پیش‌بینی شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397 ، کدخبر: 82991040،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
بیت المال رو خرج کار آفرینی کنید تورو خدا
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
واقعا باید رو این زمینه ها بیشتر کار بشه تا فرهنگ اصل ایرانی اسلامیمون برگرده و احیاش کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین