پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
استاندار فارس با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی این استان دارای برجستگی و ظرفیت‌های بالایی است، گفت: توسعه این استان از مسیر مراکز علمی و دانشگاهی می‌گذرد.

شعار سال: اسماعیل تبادار در جلسه شورای دانشگاه‌های استان با تاکید بر لزوم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها گفت: اگر ظرفیت‌ها، امکانات و نیازهای دستگاه‌های اجرایی با توانمندی‌ها و سرمایه‌های انسانی مراکز علمی و دانشگاهی به اشتراک گذاشته شود تحول در استان رخ خواهد داد‌.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه آسیب شناسی درون دانشگاه‌ها ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: انتظار داریم پایان نامه‌های دانشجویان با مسایل اساسی و مشکلات استان مرتبط باشد و با وارد شدن به ضرورت‌ها و نیازهای جامعه، علم به ثروت تبدیل و اثربخشی قابل توجهی در جامعه ایجاد شود‌.

تبادار افزود: باید با تلاش مدیران حلقه‌های تولید ثروت و سرمایه از علم و دانش شکل بگیرد و کمبودهای استان با تکیه بر توانمندی‌های علمی نخبگان دانشگاهی رفع شود‌.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه های استان فارس برای رفع موانع این استان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم‌.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید وابسته به بودجه دولت باشند، گفت: دانشگاه می‌تواند با کارآفرینی و بکارگیری نخبگان تولید ثروت کند و علم را به سرمایه مضاعف تبدیل کند‌.

تبادار گفت: انتظار داریم در موضوعاتی مانند آمایش سرزمین، آب و کشاورزی و آسیب‌های اجتماعی، دستگاه‌های اجرایی استان در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی بتوانند راهکارهای مفید و علمی برای خروج از مشکلات ارایه کنند‌.

براساس این گزارش روسای دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز، رئیس پارک علم و فناوری و رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود در خصوص مشکلات آموزش‌عالی و راهکارهای مد نظر در زمینه‌ی رفع معضلات این حوزه را بیان کردند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 97، کد مطلب: 97051508101، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
توسعه هر جمعیتی در هر جایی از راه علم و دانش میگذره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین