پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۴۷۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
امام وردی گفت: عملیات بازار باز بحث خرید و فروش اوراق قرضه دولتی است. اگر دولت بخواهد می‌تواند انقباض پولی را در پیش بگیرد به معنی اینکه پول را از جامعه جمع آوری کند و بعد از مدتی پول را دوباره به جامعه برگرداند.

شعارسال: قدرت اله امام وردی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در  خصوص عملیات بازار باز اظهار کرد: عملیات بازار باز بحث خرید و فروش اوراق قرضه دولتی است. اگر دولت بخواهد می‌تواند انقباض پولی را در پیش بگیرد به معنی اینکه پول را از جامعه جمع آوری کند و بعد از مدتی پول را دوباره به جامعه برگرداند.

وی گفت: یکی از ابزارهای انقباض سیاست‌های مالی خرید اوراق قرضه است. قبل از انقلاب این سیاست انجام می‌شده ولی بعد از انقلاب به دلیل حرمت ربا و مسائلی که وجود دارد این سیاست اعمال نشد. آقای دکتر همتی وقتی بحث بازار باز را مطرح می‌کنند حتما به مباحث فقهی و شرعی توجه کرده‌اند و این مباحث در کمیته فقهی حل شده است.

وی افزود: تک نرخی کردن و تعین نرخ دستوری دلار اشتباهی بود که دولت‌ها در سالیان سال انجام می‌دهند. نکته بعد درباره بسته جدید ارزی تخصیص دلار 4200 تومان برای کالاهای اساسی است. این کار به نظر من توزیع رانت است. نرخ دلار را باید بازار آزاد تعیین کند و بانک مرکزی هیچ دخالتی در تعین نرخ دلار نداشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 16مرداد1397، کدخبر: 2112971: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
اخه ملت ایران هم پشت هم نیستن که تو این شرایط سخت بشه دلمون به یه چیز حداقل خوش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین