پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
آنچنان که سیگار برای قلب مضر است هیجان و عصبانیت نیز برای سیاست زیان‌آور است ، ما ایرانی‌ها گرچه در زمینه‌های بسیاری مانند معماری ، هنر ، موسیقی و ادبیات میراث‌داریم اما در سیاست باید بسیار تربیت شویم تا منطق و عقلانیت بر رفتارهای ما حکمفرما شود .
شعار سال : آنچنان که سیگار برای قلب مضر است هیجان و عصبانیت نیز برای سیاست زیان‌آور است ، ما ایرانی‌ها گرچه در زمینه‌های بسیاری مانند معماری ، هنر ، موسیقی و ادبیات میراث‌داریم اما در سیاست باید بسیار تربیت شویم تا منطق و عقلانیت بر رفتارهای ما حکمفرما شود ، اینکه ما هر آنچه ‌می‌خواهیم پشت تریبون به هر ملت و کشوری بگوییم ناشی از هیجان و کم‌دانشی ماست و طبیعی‌ست که چنین عملکردی پیامدهای بسیار جدی برای ما داشته باشد.

آیا می‌شود انسان تفنگی را بردارد و به پاهای خود شلیک کند و خود را فلج کند ؟ امروز شرایط سیاست خارجی ما حتی از سال‌های اول انقلاب و دورۀ جنگ تحمیلی هم سخت‌تر شده زیرا تقریبا هیچکس متوجه پیامدهای سخنان خود نیست.

اینکه دولتی بیاید و بدون بررسی‌های لازم فکری ، سراغ واقعه‌ای که هفتاد سال پیش در آلمان اتفاق افتاده برود (هولوکاست) و این خود محرکی شود تا ۳۴ قطعنامه توسط اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و آمریکا ‌علیه ایران صادر گردد و هیچکس نپرسد چرا نشان دهندۀ نبود یک سیستم فکری و ‌عقلانیت در نظام سیاسی‌ست.

در توضیح المسائل آمده : شکستن نماز واجب از روی اختیار حرام است ولی برای جلوگیری از ضرر مالی یا بدنی مانعی ندارد ... پس چرا ما از طریق عملکرد هیجانی و مزاجی در سیاست خارجی در این حد به خود و به اقتصاد کشور لطمه میزنیم و با دست خود شبکه وسیعی از فساد مالی برای انتقال کالا و خدمات ایجاد می کنیم ؟ امروز در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور هم شهروندان ایرانی می دانند تغییر در سیاست خارجی تنها راه بهبود وضع اقتصادی کشور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه های اجتماعی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین