پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۸۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني گفت: دولت بايد دست از سرکوب ارز بردارد و اجازه دهد تفاوت نرخ تورم داخلي منهاي خارجي در اين بازار لحاظ تا مردم هرازگاهي شاهد اتفاق هاي ناگوار و تلخ در حوزه مزبور نباشند.

شعارسال: حميدرضا صالحي در برنامه «چالش» راديو اقتصاد افزود: دولت فروردين ماه سال جاري که بحث سياست تک نرخي ارز با قيمت واحد چهار هزار و 200 تومان را اعلام کرد نظر بسياري از کارشناسان و فعالان اقتصادي اين بود که ذخاير ارزي در اختيار صرف تامين کالاهاي اساسي و در عين حال اجازه دهد قيمت ارز از طريق مديريت شناور در بازار غير رسمي به نقطه تعادلي خود برسد.

وي ضمن تاکيد بر اينکه نرخ ارز نبايد سرکوب شود، اظهارداشت: متاسفانه اين سياست در دولت نهم و دهم دنبال و تبعات و مشکلات سنگيني بر کشور تحميل کرد.

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني گفت: دولت يازدهم و دوازدهم علي رغم داشتن نقد فراوان به دولت قبلي در اين زمينه متاسفانه همان سياست هاي قبلي را مبناي عمل خود قرار داد.

وي افزود: التهاب و تلاطم بازار ارز ناشي از تصميم هاي غلط و اشتباه دولت بود که اگر از همان ابتدا به حرف بخش خصوصي توجه مي کرد جامعه با چنين وضعيتي مواجه نمي شد.

صالحي تصريح کرد: دولت بر اساس قانون در تصميم گيري هاي مهم بايد با بخش خصوصي مشورت و نظرات فعالان اين بخش را ملحوظ نظر قرار دهد که متاسفانه دولتمردان همواره بدون نظرخواهي و مشورت از بدنه کارشناسي بخش خصوصي به امر تصميم گيري و تصميم سازي مبادرت مي ورزند.

وي در ادامه از دولت خواست از نظرات بخش خصوصي بيشتر استفاده کند تا اتخاذ تصميمات منطقي تر و در عين حال زودتر انجام شود.

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني گفت: ضرورت ايجاب مي کرد دولت از ابتدا بسته جديد سياست ارزي را اعلام تا به غير از کالاهاي اساسي و دارو بقيه اقلام در بازار ثانويه عرضه و به نوعي کشف قيمت اتفاق مي افتاد.

وي در ادامه با بيان اينکه نرخ ارز در شرايط فعلي داراي حباب است، يادآورشد: قيمت واقعي دلار در شرايط فعلي بايد بين پنج هزار و 800 تا شش هزار و 500 تومان باشد نه بيشتر!.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1397 ، کدخبر: 20180812150914727،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا من نمیدونم چه دلیلی داشت این همه بی مهابا دوبت اقدام کنه به تخریب ارز! و این همه هجمه رو در کنار باقی مسائل بپذیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین