پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت تولید محصولات باغی را برغم شرائط کم آبی سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علت بالا بودن قیمت میوه ها واسطه ها است و سود تولید به جیب دلال می رود.

شعار سال: محمدعلی طهماسبی روز شنبه در ساری افزود: در حالی هلو و شلیل با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد که قیمت آن سر مزرعه کمتر از پنج هزار تومان است.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت محصولات کشاورزی از سر مزرعه تا مصرف کننده به دلیل فعالیت واسطه ها است، ادامه داد: وضعیت تولیدات محصولات باغی در کشور بد نیست و حتی افزایش تولید محصولات گرمسیری و غیر گرمسیری را تا بیش از یک میلیون تن نسبت به سال زراعی گذشته را شاهد هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خشکسالی بر روند تولید تاثیر دارد و این اثر در دراز مدت خود را نشان خواهد داد، توضیح داد: خشکسالی بر باغات دیم تاثیر آنچنانی نداشته است.

وی به اهمیت وجود مراکز پایانه صادراتی برای کوتاه کردن دست واسطه ها اشاره کرد و گفت: امروز بزرگترین پایانه و لجستیک محصولات کشاورزی در جویبار مازندران در حال ساخت است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اظهار داشت: محصولات باغی مازندران از جمله پرتقال و کیوی مشتریان زیادی در کشورهای حوزه دریای خزردارد .

وی در مورد واردات میوه گفت که واردات میوه های گرمسیری و غیر گرمسیری قاچاق محسوب می شود و تنها واردات موز و انبه با رعایت قوانین قرنطینه ای و بر اساس مقدار نیاز مجاز است.

طهماسبی به همراه وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح و بازدید از چند پروژه کشاورزی امروز به استان مازندران سفر کرده اند.

بازدید از ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار که در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری ۳۳۰ هزار تن محصول است از برنامه های این بازدید است.

فاز اول این پایانه برای تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی ۳۰ هزار تن انواع میوه ، سبزی ، گوشت ، مرغ ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی ، بارانداز داخلی مدرن به مساحت هشت هزار متر مربع سرپوشیده و ۲۷ دهنه بارگیری مدرن است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار 20 مرداد 97، کد مطلب: -، www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
اگر اینطور هست واقعا چرا این همه داره روز به روز قیمت میوه و محصولاتی از این دست بالا و بالا تر میره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین