پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری در سال گذشته تولید کل محصولات باغی حدود ١١.٦ میلیون تن بوده که نسبت به سال ١٣٩٥ معادل ٤.٨ درصد افزایش داشته است.
شعارسال: طرح آمارگیری باغداری در تابستان سال ١٣٩٦ توسط مرکز آمار ایران انجام شد. این طرح با بیش از ١١٦ هزار نمونه در سطح کل کشور به مرحله اجرا درآمد. در اجرای این طرح ٩٨٨ نفر نیروی انسانی شامل مامور آمارگیر، بازبین، مسئول گروه و کارشناس مسئول به طور مستقیم همکاری داشته اند.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح آمارگیری در سال ١٣٩٦، حدود ١.٧ میلیون بهره‌برداری دارای فعالیت باغداری در سطح کشور وجود داشته است.

مساحت اراضی باغ و قلمستان های کشور در سال ١٣٩٦، ١.٨٥ میلیون هکتار بوده است که ١.٣ میلیون هکتار آن به صورت کاشت ساده (تک محصولی) و ٥٥٩ هزار هکتار آن به صورت کاشت مخلوط (چند محصولی) بوده است.

در سال ١٣٩٦ تولید کل محصولات باغی حدود ١١.٦ میلیون تن بوده که نسبت به سال ١٣٩٥ معادل ٤.٨ درصد افزایش داشته است.

بیش از ٦١ درصد تولیدات محصولات باغی کشور مربوط به ٤ محصول سیب، انگور، پرتقال و خرما بوده است. در سال ١٣٩٦ تولید سیب، پرتقال، خرما و انگور به ترتیب ٢.٤، ١.٧٥، ١.٢ و ١.٧٦ میلیون تن بوده است. مقایسه نتایج حاصل از این طرح نشان می دهد در سال ١٣٩٦ تولید محصولات سیب، پرتقال و خرما نسبت به سال ١٣٩٥ به ترتیب ١٤.٤، ١٢.٥ و ١.٤ درصد افزایش و تولید محصول انگور در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٩٥ حدود ٥ درصد کاهش یافته است.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می دهد بیش از ٥٠ درصد باغ‌ و قلمستان‌های کشور به ترتیب در ١١ استان کشور شامل استان‌های کرمان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، یزد، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان و قزوین واقع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397 ، کدخبر: 1242527 ، www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
امیدواریم این روند رو به رشد همینطور در کشور ادامه داشته باشد و خشکسالی تاثیری را برای روی آن نگذارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین