پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 500 هزار هکتار از باغ های کشور به روش های آبیاری مدرن مجهز شده اند.

شعار سال: محمدعلی طهماسبی روز جمعه در حاشیه سفر به الموت غربی قزوین افزود: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی تجهیز سالیانه 100 هزار هکتار از باغ های کشور به روش های مدرن آبیاری است که باید با مشارکت باغداران و حمایت بانک ها انجام شود.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی سطح باغ های کشور را دو میلیون و 650 هزار هکتار خواند و افزود: از این رقم 340 هزار هکتار غیربارور هستند.
وی با بیان اینکه توسعه باغ های کشور به دلیل کم آبی محدود است، افزود: با این وجود در مناطق مستعد به لحاظ آب و هوایی و برخوردار از بارندگی بیش از 400 میلیمتر تکثیر و توسعه باغ ها مورد توجه می باشد.
طهماسبی اضافه کرد: توسعه باغ ها در اراضی شیب دار و همچنین جایگزینی ارقام مقاوم به خشکسالی نیز مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
الموت غربی یکی از بخش های شهرستان قزوین است و در شمال شرقی این استان قرار دارد، این بخش از قطب های تولید محصولات باغی زغال اخته، گیلاس و فندوق در کشور به شمار می رود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 12 شهریور95 ، کد مطلب: 82214102: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین