پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳۲۷ هزار تن محصول باغی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مانند سیب، زعفران و پسته در ۷ ماه امسال صادر شده است.

شعار سال: محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی، گلخانه و ماشین‌آلات کشاورزی که در بوستان گفت‌وگو برپا شده در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت صادرات و تولید محصولات باغی اشاره کرد و گفت: میزان تولید کلی محصولات باغی در سال 95 بیش از 20 میلیون تن برآورد شده که این میزان در 2 میلیون و 600 هکتار در کل کشور تولید شده که از این میزان 10 هزار هکتار مربوط به کشت گلخانه‌ای است.

وی همچنین در مورد حجم صادرات محصولات باغبانی از ابتدای امسال نیز گفت: در 7 ماهه امسال 327 هزار تن محصول باغی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار از جمله زعفران و پسته سال قبل و همچنین محصولات باغی چون سیب صادر شده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه در صادرات گل و گیاهان زینتی هم گام‌های خوبی برداشته‌ایم، تصریح کرد: اکنون برخی از شرکت‌ها نهاده را در اختیار تولیدکننده قرار داده و محصول نهایی را هم از تولیدکننده می‌خرد و صادر می‌کند که تأثیر به سزایی بر رشد صادراتی محصولات باغی داشته است.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که صادرات سیب در مقابل واردات موز چقدر در افزایش صادرات این محصول مؤثر بوده، خاطرنشان کرد: سیاست بازار در مقابل بازار خیلی خوب جواب داده است، تا حدی که منجر به افزایش صادرات سیب شده است.

وی با تأیید این موضوع که قرار است برای صادرات مرکبات و کیوی به ازای هر کیلو 500 تومان مشوق صادراتی بدهیم، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اما اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی به این امر معترض است و می‌گوید دولت نباید یارانه نقدی بدهد، با رد این موضوع گفت: قرار نیست، این یارانه نقدی بدون هیچ سازوکاری پرداخت شود، بلکه صادرکننده باید برگ سبز گمرکی،‌ اظهارنامه و اسناد صادراتی را پس از صادرات ارائه کرده و به ازای هر کیلو 500 تومان مشوق صادراتی بگیرد و خودش تصمیم بگیرد که این رقم را صرف کاهش هزینه حمل‌ونقل کند، یا قیمت تمام‌شده برای رقابت در بازارهای صادراتی.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد تأثیر اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاهش قاچاق میوه گفت: این مسئله با کمک رسانه‌ها بسیار در پایین آمدن قاچاق میوه مؤثر بوده است.

وی همچنین در مورد پرداخت نشدن خسارات باغبانان از دو سال پیش به علت سرمازدگی توسط صندوق‌های بیمه کشاورزی گفت: اگر کشاورزان باغات خود را بیمه کرده باشند، نباید نگران باشند؛ چراکه طبق اعلام صندوق‌های بیمه کشاورزی تا پایان سال 94 همه خسارات باغداران تسویه شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950903000909: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین