پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد مسئول گرانفروشی برنج نیست بلکه این سازمان مسئول تنظیم تراز تولید ، تقاضا و صادرات است.

شعار سال: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به گرانی برنج ایرانی در بازار گفت: مسئولیت گران فروشی برنج ایرانی با وزارت جهاد کشاورزی نیست.


وی افزود: وزارت جهاد مسئول تنظیم تراز تولید، تقاضا و صادرات است و گرانفروشی بر عهده ما نیست.

حجتی تصریح کرد: سالانه بیش از دو میلیون تن برنج در کشورتولید می شود و نیاز به واردات 800 هزار تن برنج داریم و این در حیطه وظایف وزارت جهاد است.

وی با اشاره به سیل اخیر و تأثیر آن برقیمت دام و گوشت قرمز گفت: دربحث خسارت باید به صورت استانی بررسی شود و ستاد حوادث استانها میزان خسارت وارده را بررسی می کند.

وزیر جهاد کشاورزی به این نکته نیز اشاره کرد که با افزایش بارشها مراتع سرسبزتر می شود.

حجتی با اشاره به بازاریابی محصولات کشاورزی با توجه به رقابت شدید گفت: باید برای صادرات اضافه تولیدات یارانه صادراتی در نظر گرفته شود و در چند سال گذشته به دلیل کمبود منابع نتوانستیم در خدمت صادرکنندگان باشیم.

وی گفت: امیدواریم با تصویب هزار میلیارد تومان یارانه صادراتی پیش بینی شده در مجلس در سال جدید بتوانیم صادرات را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم.

حجتی به سفر اخیر خود به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر یاداشت تفاهم با ترکها برای قرنطینه گیاهان امضا شد و در تیر ماه نیز قرار است یک کمیته راهبردی میان دوکشور ایجاد شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار:29 فروردین 1395 ، کد مطلب: 161700 www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین