پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
معاون استاندار تهران با تاکید بر لزوم نظارت همه جانبه بر عرضه کالا در بازار با توجه به نوسانات به وجود آمده، گفت: برخی برندهای معروف، کالاها را در انبارهای تهران احتکار کرده‌اند که باید با چنین اقداماتی برخوردهای قاطعی صورت بگیرد.

شعارسال: محمد امامی امین در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران که در محل استانداری تهران تشکیل شد به التهابات اخیر بازار اشاره کرد و افزود: متاسفانه با عدم اجرای صحیح مقررات مواجه هستیم و در موضوع گمرک نیز دستورالعمل‌هایی ابلاغ شده اما زیرساخت‌های آن مهیا نیست. لذا حجم زیادی کالا فقط در گمرک تهران جمع شده است.

وی افزود: در بازدید از گمرکات تهران مشخص شد کالاهای وارد شده با مجوزهای لازم حداکثر چهار ساعته می‌توانند ترخیص شوند اما در حال حاضر با پدیده احتکار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از ابلاغ دستورالعمل باید زیرساخت‌های آن را در بازار فراهم می‌کرد و تامین نقدینگی برای مابه التفاوت ارز مصرف شده برای کسی که از چند ماه قبل اقدام به واردات کرده است دشوار و غیر ممکن به نظر می‌آید.

برای یکسال آینده نیاز به کالا در استان تهران نداریم

امامی تاکید کرد: اگر مرزها بسته شود برای یکسال آینده نیاز به کالا در استان تهران نداریم. به این شکل که همه انبارهای تهران پر از برندهایی است که سالهاست در بازار در حال ذخیره شدن است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به اینکه تعزیرات استان تهران در بازدید از انبار یکی از برندها با بیش از 60 هزار قطعه کالای انبار شده مواجه شده است،‌ افزود: این کالاها در حالی در این انبار ذخیره شده که این کالا در نمایندگی‌های رسمی آن ماه‌هاست که عرضه نشده، برندهای معروف که تابلوهایشان سراسر بازار را پر کرده نباید در بازار احتکار شوند. در حقیقت کالاها توسط برندهای معروف در انبارهای تهران احتکار شده‌اند.

وی ادامه داد: برندهای کره‌ای بیش از 20 سال است که در بازارهای ما فربه می‌شوند و بخش مهمی از گردش مالی کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت و معدن قبل از ابلاغ دستورالعمل باید زیرساخت‌های آن را در بازار فراهم می‌کرد و تامین نقدینگی مابه التفاوت نرخ ارز که مطرح شده برای بسیاری، دشواری‌های غیر قابل جبرانی را ایجاد کرده لذا باید برای این مشکلات تصمیمات موثری اتخاذ شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر:97052312322 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین