پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
گشت تعزیرات مقدار زیادی مواد اولیه و ملزومات تولید کفش اعم از چسب، زیره، بند و پاشنه راکه به گفته یک تولیدکننده کفش تنها با این مواد می توان تولید کفش یک سال کشور را تامین کرد، در انباری در منطقه کهریزک کشف کرد.

شعارسال: گشت مشترک تعزیرات در ادامه بازدید از انبارهای کالا با هدف مقابله با احتکار و اختفا، امروز دوشنبه به منطقه کهریزک و شورآباد اعزام شد.

در بازدید از این انبار که متعلق به یکی از دریافت کنندگان ارز دولتی است، مقدار انبوهی مواد اولیه تولید کفش کشف شد که به گفته یکی از تولیدکنندگان که گشت را همراهی می کرد، تنها با مواد اولیه این انبار می توان تولید کفش یک سال کشور را تامین کرد در حالی که در روزهای اخیر تولیدکنندگان در بازار کفاش های تهران نسبت به کمبود مواد اولیه اعتراضاتی داشتند.

این گشت تعزیرات که تا عصر ادامه داشت، با حضور مجتبی شیرقاضی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت، امیر هوشنگ محمدی کارشناس و بازرس این سازمان، بهمن حسن بیگی معاون حقوقی و قاضی تعزیرات استان تهران، مهدی عسگری کارشناس اجرای احکام و نماینده نیروی انتظامی برگزار شد.

حسن بیگی معاون حقوقی و قاضی تعزیرات استان تهران، در حاشیه این بازدید  اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود بازار، کسانی که کالاها و مواد اولیه تولید را به قصد گرانفروشی به بازار عرضه نمی کنند، متخلف هستند و جرم آنان امتناع از عرضه است.

وی ادامه داد: متخلفانی که کالاها را در انبارها مخفی کرده اند، پس از احراز تخلف با هماهنگی اتحادیه باید اقلام موجود انبار را در شبکه توزیع به نرخ مصوب عرضه کنند و این اقدام در راستای تنظیم بازار انجام می شود.

حسن بیگی با بیان اینکه در برخورد با برهم زنندگان نظم بازار کاملا جدی هستیم، افزود: افرادی که کالاها را احتکار کرده اند، به دلیل اخلال در نظم بازار به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده به دلیل فوریت و اهمیت، روزانه بررسی می شوند و مدیرعامل شرکت ها احضار و رای صادره را دریافت می کنند.

* انبار آهن و میلگردی که فعالیت قانونی داشت

مقصد بعدی بازرسی گشت تعزیرات، بازرسی انبار آهن و میلگرد بود؛ صاحب انبار اعلام کرد موجودی انبار 66٠ تن است که همه اقلام با بارنامه تحویل و با حواله از انبار خارج می شود همچنین موجودی انبار ماهانه به سازمان صنعت، معدن، تجارت اعلام شده است.

بازرسان و قاضی تعزیرات با بررسی مستندات و اسناد این انبار، صحت مدارک را تایید کردند.

* کمپوت های آناناس وارداتی که در انبار مواد اولیه پتروشیمی بسته بندی می شد

مکان بعدی، انبار مواد غذایی بود که در آن مقدار بسیار زیادی کمپوت آناناس وارداتی از کشور تایلند توسط کارگران در حال بسته بندی و برچسب زنی بود.

به گفته نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، این محصول باید هنگام ترخیص از گمرک برچسب بخورد اما در انباری که شرایط نامساعد و نامطلوب داشت، در حال آماده سازی و بسته بندی بود.

به دستور معاون سازمان صنعت، معدن، تجارت مقرر شد تا مالک این کالاها، در مدت 4٨ ساعت، مستندات، موجودی انبار و علت برچسب زنی در انبار نامرتبط را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.

* انباری با بلبرینگ هایی که 4 سال از زمان خرید آنها گذشته است

در مجاورت این انبار مقدار زیادی بلبرینگ دپو شده بود که به گفته انباردار، این کالاها از چهار سال پیش در این انبار نگهداری شده است.

حسن بیگی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: چون این کالا جزو مواد اولیه است، باید به بازار عرضه شود اما مسأله اینجاست که این کالای وارداتی چهار سال قبل خریداری شده است اما اکنون با قیمت ارز کنونی و به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می شود.

همچنین در انبار یادشده مقدار ٩٠٠ تن مواد اولیه پتروشیمی و چسب نگهداری می شد.

حسن بیگی درباره امتناع از عرضه این محصولات خاطرنشان کرد: عدم عرضه این کالا با توجه به نیاز بازار و اعتراض هایی که چند روز اخیر تولیدکنندگان کفش داشتند، حتما باید به بازار عرضه شود.

امیرهوشنگ محمدی کارشناس سازمان صنعت معدن تجارت واحد شهر ری نیز افزود: با توجه به دستورالعمل خرداد ٩6 درباره نظارت بر واحد‌های تولیدی، پرونده ای با عنوان امتناع از عرضه از سوی سازمان صنعت برای مالک کالاها تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می شود.

* ١٠٠ تن عدس وارداتی که دو سال در انبار مانده‌ است

در انبار دیگری حدود 2 هزار تن برنج هندی، چای، آبمیوه و حبوبات نگهداری می شد و انباردار با ارائه مستندات اثبات کرد که هر ماه موجودی انبار را به سازمان صنعت معدن تجارت اعلام می کند.

وی همچنین اظهار داشت: کالاهای موجود در انبار مدام در حال ورود و خروج است و تنها یک محصول (١٠٠ تن عدس وارداتی) مدت دو سال است که در انبار مانده و صاحب آن برای فروش و عرضه اقدام نمی کند.

* بازرسی انبار تخم مرغ

ماموریت بعدی گشت بر اساس گزارش مردمی از انباری بود که در آن مقدار پنج تن تخم مرغ در شرایط نامساعد نگهداری می شود.

بر اساس مشاهدات نیروهای گشت مشترک تعزیرات و مستندات ارائه شده توسط مسئول این واحد، مجوزهای لازم برای فعالیت این انبار درست بود و موجودی آن در زمان مراجعه گشت، ٢ تن اعلام شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کدخبر:83000069 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین