پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۹۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان برای کمتر شدن اضطراب کنکور اجرای این آزمون را به روال سال‌های دور خود باز گرداند، به طوری که هر دانشگاه به تناسب نیاز خود آزمون ورودی برگزار و دانشجو پذیرش کند.

شعارسال: داود محمدی با بیان اینکه ظرفیت پایین برخی دانشگاه‌ها موجب شده است که کنکور همچنان به قوت خود باقی بماند، اظهار کرد: بسیاری از داوطلبان کنکور در حال حاضر متقاضی تحصیل در رشته پزشکی هستند و رقابت سنگینی برای قبولی در این رشته نیز وجود دارد و به همین دلیل کنکور امروز برای نشستن بر کرسی چنین دانشگاه‌هایی برگزار می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مقطع کنونی هیچ جایگزینی برای پذیرش دانشجویان به جز کنکور وجود ندارد، ادامه داد: می‌توان برای کمتر شدن اضطراب کنکور اجرای این آزمون را به روال سال‌های دور خود باز گرداند، به طوری که هر دانشگاه به تناسب نیاز خود آزمون ورودی برگزار و دانشجو پذیرش کند.

وی ادامه داد: در این صورت داوطلب می‌تواند در چندین آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌های مدنظر خود شرکت کند، از سوی دیگر برخی دیگر از دانشگاه‌ها که صندلی خالی دارند نیز می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش کنند.

محمدی تصریح کرد: تعیین سرنوشت متقاضی ظرف چهار ساعت به هیچ عنوان منصفانه نیست. مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است که کنکور باید به این شکل فعلی حذف شود و به روش‌های دیگر متوسل شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزینش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی روشی است که در تمام دنیا استفاده می‌شود، افزود: با تحقق بیشتر عدالت آموزشی باید به سمت حذف کنکور گام برداشت و این مسأله‌ای است که مورد تأکید رئیس مجلس در نشست کمیسیون آموزش هم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور و افزایش تأثیر آن، براساس قانون و مصوبه مجلس است، گفت: در حال حاضر این تصمیم مخالفانی دارد که باید راهکاری نیز برای افرادی که از عدالت آموزشی برخوردار نبودند یافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 426060: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
هزار ساله دارن الین حرفو میزنن یه بارم پیش به سمت عملی شدنش نرفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین