پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ماجرای واردات پروتز سینه با ارز دولتی را تشریح کرد.

شعار سال: ليست تجهيزات و ملزومات پزشکى که از بانک مرکزىارز دولتى دريافت مى کنند، منتشر شد و قرار گرفتن برخى ملزومات پزشکى چون پروتزها که در مواردى در جراحى های زيبايى مورد استفاده قرار مى گيرد و تخصيص نيافتن ارز دولتى براى واردات دستگاه هاى شتاب دهنده خطى که در درمان سرطان کاربرد دارد، حواشى و سوالات بسيارى را در رسانه ها مطرح کرد.

در همین راستا رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درباره نحوه تخصیص ارز دولتی به تجهيزات و ملزومات پزشکى گفت: علی‌رغم همه سختی‌هایی که با آن روبرو هستیم، تلاش کرده‌ایم در تخصیص ارز سليقه محور نباشیم و معیارهای مشخصی برای تخصیص ارز به ملزومات و تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد، همچنین معیارهایی که تعیین می‌شود اجرایی کنیم و همه اين موارد، راهبرد ما در تخصیص ارز به ملزومات و تجهیزات پزشکی است.

مسائلی درباره تخصیص ارز دولتى به پروتزهای مورد استفاده در برخی جراحی‌ها مانند پروتز سينه گفت: به دلیل اینکه سرطان سینه اولین علت مرگ و میر بانوان است، به همین دلیل پروتز سینه در زمره ملزومات پزشکی قرار گرفته است که ارز دولتی به آن تخصیص پیدا می‌کند.

وى گفت: اين سه نوع پروتز که واردات آنها مشمول دريافت ارز دولتى مى شود، در جراحى هاى زیبایی نیز استفاده می‌شوند اما سیاست ما بر این اساس است که به کمک این پروتزها، امید به زندگی بیماران سرطانی دچار اختلال نشود.

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: به منظور آنکه این پروتزها در جراحی‌های زیبایی و غیرضروری استفاده نشود از سامانه توزیعى که در وزارت بهداشت وجود دارد و در دوران تحریم‌های گذشته ایجاد شده است، استفاده مى کنيم و در توزیع پروتزها نظارت کافی داريم، با استفاده از اين سيستم توزيع، این پروتزها فقط در اختیار مراکزی قرار گیرد که اندیکاسیون‌های مربوطه را برای درمان موارد ضروری داشته باشند.واردات شتاب دهنده خطی از مجرای هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه با تخصیص ارز دولتی، قیمت پروتزها افزایش پیدا نمی‌کند و نیاز بیماران سرطانی تأمین می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم از طریق سیستم توزیع وزارت بهداشت بر مصرف پروتزها که ارز دولتی به آنها اختصاص پیدا کرده است، نظارت کافی داشته باشیم.

مسائلی در پاسخ به اين سوال که چرا به دستگاه‌های شتاب دهنده خطی ارز دولتی تخصیص نیافته است؟ گفت: وزارت بهداشت در زمینه دستگاه‌های شتاب دهنده خطی که در حوزه رادیوتراپی و درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد برنامه وسیعی دارد.

وی از تولید دستگاه شتاب دهنده خطی در کشور خبر داد و گفت: توليد دستگاه شتاب دهنده خطى مراحل پایانی خود را طی می‌کند، همچنين هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا به واردات دستگاه‌های شتاب دهنده خطی ارز بانکی اختصاص پیدا کند و ارز مورد نیاز این دستگاه‌ها به طور متمرکز از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی تأمین می‌شود.

محصول داخلی مشابه ماسکی که در لیست ارز دولتی قرار گرفته است، نداریم

مسائلی در پاسخ به این سوال که برخی محصولات مانند نوعی ماسک که مشابه تولید داخل آن در بازار وجود دارد، چرا در لیست دریافت ارز دولتی قرار گرفته است، گفت: سیاست وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی این است که اگر محصول تولید داخل در کشور وجود داشته باشد و شرکت تولیدکننده توان تأمین نیاز بازار را داشته باشد، به آن محصول برای واردات ارز اختصاص پیدا نمی‌کند.

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: ماسکی که در لیست ارز دولتی قرار گرفته است، ماسک رادیوتراپی است و معمولی نیست و محصول مشابه تولید داخل آن در بازار وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 28 مرداد 97، کد مطلب: 15138:www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
ینی الان داروهای سرطانی مهم تر بودن یا پروتز سینه؟ خداییش اخرت برنامه ریزی هستین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین