پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور بیماران خاص،‌ صعب‌العلاج و سرطانی در تأمین دارو گفت: باید تخصیص ارز دولتی و تأمین داروی این بیماران به درستی صورت گیرد.

شعار سال: عباس پوربافرانی در مورد تأمین داروهای بیماران سرطانی،‌ خاص و صعب‌العلاج با ارز دولتی اظهار کرد: براساس تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دولت، باید ارز دولتی برای داروهای اولویت‌دار بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی اختصاص یابد.

وی افزود: به طور معمول هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطانی بیش از حد معمول است و باید تخصیص ارز دولتی و تأمین داروی این بیماران به درستی صورت گیرد، نه اینکه به بهانه کمبود ارز و ناملایمات ارزی متحمل زحمت شوند؛ زیرا به‌طور معمول دچار هزینه‌های سرسام آور هستند و اگر بی‌تدبیری شود، قطعاً هزینه‌های آنها بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید مدیریت هزینه برای تأمین داروی بیماران خاص صورت گیرد،‌ افزود: تحمل هزینه‌های سنگین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطانی به بیمار و خانواده‌های آنها خسارت‌ها و آسیب‌های بسیاری به همراه دارد.

پوربافرانی در مورد واردات تجهیزات رادیوتراپی با ارز دولتی اظهار کرد: کمیته مربوطه در اداره‌کل تجهیزات وزارت بهداشت و درمان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند. براین اساس، اصرار عده‌ای به واردات نوع خاصی از تجهیزات پزشکی با ارز دولتی درست نیست.

وی ادامه داد: اگر واردات تجهیزات پزشکی با تعرفه بخش خصوصی انجام شود و منبع مالی آن مشخص باشد مشکلی ندارد؛ اما اگر بخش دولتی می‌خواهد در این زمینه ورود کند مشخصاً هیأت امنای ارزی می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد و در راستای تأمین ارز و معافیت‌های کمرگی مؤثر عمل کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 427734، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
خیلی نباید ها وجود داره که داره زیر پا گذاشته میشه مثلا یکیش دلار 10000 تومانی
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
فعلا که هم وابسته هست هم اینکه کلی هم به مشکل خوردیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
بیچاره اونایی که بیماری سخت دارن هم هزینه درمان بالاست هم دارو پیدا نمیشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین