پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
هیچ‌گاه تحت تأثیر فشار خانواده و اطرافیان به سمت این نوع اعمال جراحی نروید! شما در آستانه انجام کاری هستید که باید در مورد آن بالغانه بیندیشید. شاید لازم باشد ماه‌ها و چه‌بسا سال‌ها در موردش فکر کنید چون این احتمال وجود دارد که بعد از عمل آن‌قدر از لحاظ ظاهری تغیر کنید که دیگر خود را نشناسید!

شعارسال: کوچک کردن سینه‌ها، ران‌ها، باسن و بینی و کشیدن پوست صورت برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها همگی جزو اعمال جراحی است که انجام آن‌ها ممکن است هر بانویی را وسوسه کند. شاید خود شما نیز در فکر انجام چنین عملی باشد اما آیا قبل از اینکه خود را به دست تیغ جراح بسپارید، فکر همه چیز را کرده‌اید؟ اینکه درد زیادی را تحمل خواهید کرد یا نه؟ اینکه اصلاً تصمیم درستی گرفته‌اید یا نه؟ و اینکه آیا جراح انتخابی نتیجه دلخواهتان را نصیب شما خواهد کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با چند سؤال کلیدی آشنا شوید. سؤال‌هایی که باید قبل از هر عمل زیبایی از خود بپرسید و برای هر یک، جواب‌های واضح و قانع‌کننده‌ای داشته باشید.

۱. از خود بپرسید که اصلاً به چه علت قصد دارید ظاهر خود را تغییر دهید؟

متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک معتقدند عمل زیبایی زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که شما برای دل خودتان این عیوب ظاهری را بهبود ببخشید و نه به خاطر حرف و توصیه دیگران، مثلاً وقتی در آینه نگاه می‌کنید و تصویر خود را در گذر ایام از نظر می‌گذرانید و می‌بینید چین‌وچروک‌هایی در صورتتان پدیدار شده، سینه‌ها حالت آویزان به خود گرفته، در ناحیه شکم چربی اشباع شده به چشم می‌خورد و حتی موی زائد در قسمت‌هایی از صورت دیده می‌شود، بدون شک حتماً آرزو می‌کنید که بتوانید این ظاهر را اندکی تغییر دهید. بنابراین اولین گام برای انجام عمل، همین میل باطنی است.

۲. از خود بپرسید که آیا عمل آخرین راهکار است و هیچ کار دیگری از خودتان ساخته نیست؟

جواب این سؤال به نوع عمل زیبایی بستگی دارد. بدون شک بزرگ کردن سینه، تراشیدن بینی یا کشیدن پوست گردن با لوازم آرایش یا رعایت دقیق بهداشت امکان‌پذیر نخواهد بود؛ به همین ترتیب زمانی که پوست شکم بی‌اندازه شل و آسیب‌پذیر شده است، عمل جراحی اولین و آخرین راهکار برای رفع این مشکل محسوب می‌شود. جراحان زیبایی معتقدند گاهی اوقات بعضی بیماران خواسته‌هایی غیرمنطقی دارند و در این مواقع لازم است به آن‌ها توضیحاتی خاص و مبسوط داده شود، اینکه مثلاً سن، فیزیک یا سابقه پزشکی بیمار با این عمل همخوانی ندارد بنابراین انجام آن به او توصیه نمی‌شود. در این صورت حتماً راه درمانی دیگری به بیمار پیشنهاد خواهد شد.

۳. از خود بپرسید آیا آماده‌اید برای احیا و اصلاح دوباره بدن خود از دل‌وجان مایه بگذارید؟

انجام عمل جراحی زیبایی، بدون شک تبعاتی نیز خواهد داشت، مثل خون‌مردگی و ورم در سطح پوست که آثار آن بعد از چند روز از بین می‌رود؛ اما التیام محل زخم به ماه‌ها زمان نیاز دارد. به همین دلیل هرگونه عمل زیبایی که انجام می‌دهید لازم است یک دوره کامل ۱ ماهه برای نقاهت در نظر بگیرید بنابراین عمل را به زمانی موکول کنید که فرصت کافی برای استراحت و تجدیدقوا داشته باشید، استراحت بعد از عمل، کلید موفقیت جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود که به‌هیچ‌عنوان نباید نادیده گرفته شود.

۴. از خود بپرسید عمر تغییری که با عمل جراحی در ظاهر خود ایجاد می‌کنید، چقدر خواهد بود؟

حتی اگر طول عمر پروتزهای مربوط به سینه ۱۰ سال باشد، باز هم هیچ‌کس نمی‌توان طول عمر این پروتزها را از قبل تخمین بزند. در مورد لیپوآسپریشن یا خارج کردن چربی می‌توان گفت میزان عمر آن به شکل بهداشت زندگی شما بستگی دارد زیرا بافت چربی همیشه و در همه حال مستعد شکل‌گیری است، مگر اینکه شما تحرک داشته باشید و در خوردن افراط نکنید.

۵. اگر نتیجه عمل به هر دلیلی رضایت شما را جلب نکرد یا کاملاً مشهود نبود، تکلیف چه خواهد بود؟

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند قبل از عمل زیبایی حتماً مشاوره دقیق پزشکی انجام شود. گفت‌وگوی پزشک با بیمار این فرصت را به هر دو می‌دهد تا خواسته بیمار به‌دقت بررسی شده و در نهایت برای درمان وی راهکاری توصیه شود که از هر لحاظ مناسب حال وی خواهد بود در هر صورت، پیش از آنکه دست به کار شوید حتماً با چند پزشک مشورت کنید و نظر دوستان یا افرادی که قبلاً این عمل را انجام داده‌اند، جویا شوید. در نهایت وقتی تصمیم گرفتید خواسته‌تان را عملی کنید، حتماً قبل و بعد از عمل چند عکس از خود بگیرد چون تنها از این طریق است که به تغییر ایجادشده در ظاهرتان پی خواهید برد! متخصصان زیبایی معتقدند بیمارانی که قبل این عمل مشاوره می‌کنند، معمولاً بعد از عمل کمتر دچار ناامیدی و سرخوردگی می‌شوند. با این حال ممکن است التیام محل عمل طولانی شود یا نیاز باشد مدتی بعد از عمل حتماً اصلاح موضعی دیگر نیز انجام گیرد. در این میان عده‌ای از بیماران نیز هستند که از جراح و عمل جراحی توقع تغییرات نجومی و دست نیافتنی دارند! توضیحات قبل از عمل برای این بیماران از اهمیت بسیاری برخوردار است چون به‌رغم موفقیت عمل، این احتمال وجود دارد که نتیجه باب میلشان نباشد!

۶. از خود بپرسید آیا این آمادگی را دارید تا خطر عمل و دردهای بعد از آن را پذیرید و تحمل کنید؟

لیپوآسیریشن، پروتز، لیفتینگ و اغلب جراحی‌های زیبایی با درد تقریباً زیادی همراه هستند و تقریباً تمامی آن‌ها، ۳ تا ۵ درصد خطر دارند. با تمام این تفاصیل، بعد از عمل شما بارها با پزشکتان ملاقات خواهید کرد و اگر احیاناً اصلاحی لازم باشد، قطعاً انجام خواهد گرفت بعد از عمل پزشک متعهد می‌شود تا ۱ سال شما را تحت نظر داشته باشد.

۷. از خود بپرسید چگونه می‌توان بعد از عمل از نتیجه به دست آمده مراقبت کرد؟

اگر عمل لیپوآسیریشن انجام داده‌اید، لازم است قبل و بعد از عمل به‌دقت از خود مراقبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن عایدتان شود برای این منظور حداقل هفته‌ای ۳ مرتبه ورزش کنید، تغذیه سالمی داشته باشید و تا آنجا که می‌توانید میوه و سبزیجات و انواع پروتئین را در سبد غذایی‌تان بگنجانید. ماساژ، پاک‌سازی بدن و استفاده از محصولات ضد پیری و چروک پوست نیز در بهبود نتیجه عمل بسیار مؤثرند.

اگر لیفتینگ انجام داده‌اید، باید بدانید طول عمر این عمل به نحوه مراقبت بعد از عمل بستگی دارد. به همین دلیل معمولاً بعد از عمل، برای شادابی و تقویت پوست، تزریقات مخصوصی انجام می‌گیرد به کمک این تزریقات کلاژن سازی تشدید می‌شود و پوست طراوت و نشاط خاصی می‌یابد!

۸. هزینه عمل را چقدر برآورد می‌کنید؟ آگاهانه تصمیم بگیرید

قبل از عمل لازم است مسائل مالی را تخمین بزنید مثل هزینه عمل، هزینه متخصص بیهوشی، هزینه بستری در بیمارستان و هزینه اتاق عمل که شامل هزینه ویزیت‌های بعد از عمل نیز می‌شود. در ادامه شما برگه‌ای تحت عنوان «توافقنامه طرفین» را امضا خواهید کرد. در این برگه تمام اطلاعات مربوط به عمل قید شده است، این برگه از سویی از شما حمایت می‌کند و از سوی دیگر پزشک را ملزم می‌کند تمام اطلاعات لازم در مورد عمل را هم به صورت شفاهی و هم کتبی در اختیارتان قرار دهد. به کمک این برگه جراح نیز مطمئن می‌شود شما با علم کامل اقدام به عمل کرده‌اید.

۹. از خود بپرسید برای عمل زیبایی از چه کسی می‌توانید کمک بگیرید؟

برای این منظور به جراح متخصصی مراجعه کنید که در جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی مهارت کامل داشته باشد.

در پایان اگر از ظاهر خود راضی نیستید و احساس می‌کنید فیزیک شما همیشه باعث رنجشتان در سطح اجتماع می‌شود و نیز اگر هر دفعه که روبروی آینه می‌ایستید از فیزیک خود رضایت کامل ندارید شاید وقت آن رسیده که با جراح زیبایی حاذق وارد مذاکره شوید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 21تیر1398، کدخبر: 133043 : www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین