پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
در سال «حمایت از کالای ایرانی» ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران سوم تا ششم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

شعار سال: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ همانند سال گذشته نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در سیزده بخش موضوعی "نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون "برگزار می‌شود.
پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با اشاره به چگونگی روند برگزاری این نمایشگاه و قوانین مربوطه اظهار کرد: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود. محصولات نیز مطابق سال‌های قبل با دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در کنار کارهای فرهنگساز و ترویجی در حوزه اقتصاد دانش بنیان مانند برگزاری جشنواره ایران ساخت کار تحریک تقاضا و ایجاد بازار نیز انجام می دهد.

وی همچنین گفت :در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی از 10 تا 50 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را، بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌ کند، همانند دوره‌های گذشته، حمایت‌ها از فناوری‌های سطح اول تا سوم صورت می‌گیرد.
رییس نمایشگاه در خصوص شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها در ادامه افزود: همواره در طول دوره‌های پیشین نمایشگاه، رویکرد معاونت ارتقاء سطح کیفی محصولات و هدفمند کردن حمایت‌ها در جهت توانمندسازی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بوده است. بدین منظور شرکت‌ها موظف‌اند هنگام ثبت‌نام در دوره ششم نمایشگاه (سال 97) برنامه ارتقاء محصول در سال 98 که می‌تواند شامل طراحی صنعتی محصولات، اخذ گواهی‌های انطباق با استانداردهای ملی یا بین‌المللی (COC)، گواهی محصولات (COP) و گواهی CE و یا توسعه نسل جدید فناوری باشد را در سامانه مشخص نمایند.
صالحی گفت: مطابق با برنامه زمان‌بندی‌شده، فروشندگان می‌توانند از 29 مردادماه تا آخر شهریورماه در سایت نمایشگاه به آدرس www.iranlabexpo.ir ثبت‌نام کنند. همچنین به‌منظور هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها زودتر از زمان برگزاری نمایشگاه و از اول آذرماه آغاز می‌شود. بدیهی است فرایند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری با اشاره به یکی از دغدغه‌های معاونت در خصوص برگزاری نمایشگاه، گفت: ارائه تسهیلاتی برای خریداران بخش خصوصی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا در طول سال، فارغ از برگزاری نمایشگاه همواره یکی از دغدغه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است. لذا به‌منظور ایجاد مجرای جدید توسعه بازار محصولات، صندوق توسعه فناوری نانو به‌عنوان کارگزار مالی نمایشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری، طرح فروش بدون یارانه را آغاز کرده است.
وی در ادامه گفت: با عنایت به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تنوع محصولات عرضه‌شده گسترده‌تر از نمایشگاه بوده و تجهیزات و مواد مصرفی، سکوبندی و تجهیزات پزشکی می‌توانند در سایت نمایشگاه ثبت‌نام کرده و از مزایای طرح استفاده کنند. البته به دلیل محدودیت مکان برگزاری، این دسته از شرکت‌ها، در حال حاضر امکان اخذ غرفه در نمایشگاه را نخواهند داشت.
بر اساس این گزارش؛ که در دوره پنجم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که اردیبهشت‌ماه سال 1396 برگزار شد، 370 شرکت بیش از 9500 مدل-محصول را عرضه کردند که منجر به فروش قطعی 58 میلیارد تومان شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری، تاریخ 28 مرداد 97، کد مطلب: 36913:www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
ای کاش این همایش ها ازشون حمایت کافی بشه تا بتونن به خودباوری خوبی در زمینه مواد ازمایشگاهی برسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین